خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آیا ارتودنسی فک پایین یا بالا به تنهایی امکانپذیر است؟


 
قيمت 0ريال

آیا ارتودنسی فک پایین یا بالا به تنهایی امکانپذیر است؟
آیا ارتودنسی فک پایین یا بالا به تنهایی امکانپذیر است؟

اغلب کسانی که مشکل خاصی در خصوص عدم هماهنگی یا عدم تراز دندان های خود دارند معمولا نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارند. در این میان برخی مشکلات جدی دارند که نیازمند توجه ویژه و فوری هستند. این افراد کسانی هستند که با انواع مال اکلوژن و مشکل متوسط تا شدید دچار هستند و علاوه بر زیبایی فک، دهان و لبخندشان با مشکل عملکردی مواجهند. و برخی نیز هستند که تنها مشکل جزئی در تنها یکی از فک های خود دارند. ما می خواهیم در این مقاله به بررسی امکان ارتودنسی فک پایین یا بالا به تنهایی بپردازیم. اگر شما هم، چنین مشکلی دارید حتما این مقاله را بخوانید.

نظر بهترین متخصصان ارتودنسی در خصوص درمان ارتودنسی برای فک بالا یا پایین به تنهایی چیست؟

در یک کلام هر چند که چنین چیزی امکان پذیر است (ارتودنسی فک پایین و بالا به تنهایی) اما بهترین متخصص ارتودنسی یا بهترین متخصصان این رشته توصیه می کنند که هر دو فک را با هم ارتودنسی کنید. دلایلی که در ادامه می خوانید نشان دهنده اهمیت درمان ارتودنسی هر دو فک با هم است.

آیا برای همه روش های ارتودنسی باید هر دو فکر را ارتودنسی کرد؟

ما با روش های مختلفی اقدام به تراز کردن دندان ها و فک شما می کنیم. در همه روش های زیر که از مهمترین روش های ارتودنسی هستند، شما بهتر است که هر دو فک را همزمان با هم درمان کنید:

·         ارتودنسی ثابت معمولی

·         ارتودنسی نامرئی با اینوزیلاین

·         ارتودنسی دیمون

·         ارتودنسی فانکشنال

·         ارتودنسی لینگوال

چرا باید هر دو فک را با هم ارتودنسی کرد؟

خیلی ساده  است، فک های شما دو عضو اصلی صورت شما هستند و مانند اغلب اعضای بدن که جفتی هستند، فک ها نیز جفت هم به شمار میروند. از این رو هر تغییر و یا اصلاح عمده ای که انجام می دهیم بهتر است که در هر جفت عضو مشابه نیز انجام دهیم. بیایید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم.

اگر بخواهیم تنها یک فک خود را ارتودنسی کنیم چه می شود؟

اکنون بیایید تصور کنید که شما تنها با فک پایین خوودتان مشکل دارید و نوعی ناهماهنگی دندانی در این فک دارید اما فک بالای شما مشکلی ندارد. شما اصرار دارید که فک بالای شما نیازی به درمان ندارد و بنابراین  تنها فک به فکر ارتودنسی فک پایین خود هستید. اگر فک بالا را رها کنید تاثیرات برای هر دو فک بالا و پایین پیش خواهد آمد. به عبارتی نه تنها ارتودنسی فک پایین شما به تنهایی اثر نخواهد کرد بلکه ممکن است دوباره بازگشته و بدتر نیز شود.

آیا برای بستن فاصله بین دندان ها نیز هر دو فک باید ارتودنسی شوند

بله. در ساده ترین حالت پاسخ شما بله خواهد بود و باز هم برای برطرف کردن این مشکل جزئی باید هر دو فکر را ارتودنسی کنید. یکی از ساده ترین دلایل می تواند این باشد که دستگاه های ارتودنسی مانند کش الاستیک ها، اسپرینگ ها و … ممکن است نیاز باشد که با کمک دندان های بالا فاصله بین دندانی شما را برطرف کنند. و از همه مهمتر شاید مشکل فاصله بین دندان های فک پایین شما به خاطر موقعیت دندان های فک بالای شما باشد.

جمع‌بندی کلی درباره امکان ارتودنسی فک پایین یا بالا به تنهایی

اگر می خواهید دندان های خود را صاف کنید، باید هر دو قوس فکی را تنظیم و ارتودنسی کنید. تمام هدف انجام درمان ارتودنسی فک پایین یا بالا با هم این است که  شما به دندان هایی یکدست برسید که تا سالیان سال همچنان صاف و هماهنگ باشند. اما اگر میخواهید برای یک مدت کوتاه دندان هایتان صاف باشد می توانید تنها یک فک را درمان کنید که آن هم تنها برای یک مدت کوتاه اثر خواهد کرد.

منبع : مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت