خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

توصیه‌های تغذیه در ارتودنسی جهت حفظ سلامت و ایمنی بریس ها


 
قيمت 0ريال

توصیه‌های تغذیه در ارتودنسی جهت حفظ سلامت و ایمنی بریس ها
توصیه‌های تغذیه در ارتودنسی جهت حفظ سلامت و ایمنی بریس ها

همواره در این رابطه به افراد توصیه می‌شود غذای خود را به دقت بجوند، به مقدار مناسب غذا در دهان خود بگذارند و پس از مصرف غذا مسواک بزنند. سایر توصیه‌های مفید در مورد تغذیه در ارتودنسی به شرح زیر هستند:

میوه‌های سفت مثل سیب را به بخش‌های کوچک تکه کرده و آن را به صورت غوطه ور در ماست یا کرم شکلات مصرف کنید

تکه‌های کوچک سیب را با کره بادام زمینی مصرف کنید.

از پنیر و بیسکویت نرم استفاده کنید

تکه‌های نان یا سبزیجات خام را با قرار دادن آنها در آب نرم کنید تا به این ترتیب جویدن و بلعیدن آنها ساده شود

میوه‌های نرم مثل توت فرنگی، کیوی، موز، پرتقال، یا نارنگی مصرف نمایید

ماست چرب بدون شکر مصرف کنید

با کمی خلاقیت، برنامه ریزی و اشتیاق می‌توانید تغییرات شگرف در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. به این ترتیب استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و خوشمزه در طول درمان ارتودنسی برای شما ساده خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بدون سیم

تغذیه در ارتودنسی به معنای قطع مصرف همه چیزهایی که دوست دارید نیست

در اکثر مواقع در طول درمان ارتودنسی شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید، اما مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از هر بار صرف غذا در زمان انجام ارتودنسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مشخص است که انجام این کار در صورت استفاده از ابزارهای ارتودنسی متحرک همچون بریس های نامرئی ساده می‌باشد. با این وجود صرف نظر از روش ارتودنسی انتخاب شده، رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان برای بیمار جهت دستیابی به بهترین نتایج درمانی ممکن لازم و ضروری است.

تغذیه در ارتودنسی با بریس های متحرک

معمولاً به افراد بیمار توصیه می‌شود از بریس های متحرک در طول 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده کنند و این شرایط شامل زمانی است که فرد در حال غذا خوردن می‌باشد. هنگامی که فرد بیمار به این بریس ها عادت نماید، می‌بایست بتواند از آنها در هنگام غذا خوردن به صورت عادی استفاده کند. در واقع لوازم ارتودنسی متحرک نباید در هنگام غذا خوردن از دهان خارج شوند. هر چند انجام این کار ممکن است در ابتدا دشوار باشد، با گذشت زمان و عادت کردن فرد انجام آن به تدریج ساده تر خواهد شد. علاوه بر این همواره توصیه می‌شود پس از هر بار صرف غذا بریس ها را از دهان خارج کرده و آنها را بطور کامل بشویید. در حقیقت برای کامل شدن درمان ارتودنسی در حداقل زمان ممکن و دستیابی به نتایج دلخواه، مهم است که بیمار مراقبت کافی از وضعیت بریس ها و دندان‌های خود در طول درمان داشته باشد.

منبع

رفرنس

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت