خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراحل تهیه لمینت دندان چیست؟


 
قيمت 0ريال

مراحل تهیه لمینت دندان چیست؟
مراحل تهیه لمینت دندان چیست؟

گذاشتن روکش روی دندان‌ها معمولاً نیاز به سه جلسه مراجعه به دندان‌پزشک دارد. اولین جلسه برای مشاوره، دومین جلسه برای ساخت و استفاده از روکش‌ها و سومین جلسه نصب روی دندان می‌باشد.

لمینت دندان می‌تواند برای یک‌دندان و یا تمام دندان‌ها و یا فقط تعدادی از دندان‌ها انجام شود.

ابتدا شما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و مشاوره می‌گیرید، دندان‌پزشک دندان‌هایتان را معاینه می‌کند تا مطمئن شود که روکش دندان مناسب دندان شما است یا خیر( در بعضی از مواقع با درمان های ساده تر مثل بلیچینگ دندان مشکل حل می شود ). پس‌ازآن در مورد روش کار و برخی از محدودیت‌های آن با شما صحبت می‌کند. ممکن است از اشعه ایکس استفاده کند تا از دندان‌های شما عکس‌برداری کرده و دندان شمارا بیشتر موردبررسی قرار دهد.

آماده‌سازی: پس‌ازاینکه مشاوره و عکس‌برداری به پایان رسید، در جلسه بعدی نوبت به تهیه لمینت برای روکش دندان شما می‌رسد. دندان‌پزشک ابتدا سطح دندان شمارا تغییر می‌دهد؛ یعنی باید دندان‌هایتان کمی تراش بخورد و ضخامتش کمتر شود. دندان‌پزشک تصمیم می‌گیرد برای تراشیدن دندان نیاز به بی‌حسی دارید یا خیر.

در مرحله بعدی دندان‌پزشک شما از دندانتان قالب می‌گیرد و پس‌ازآن قالب را به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌کند و روکش دندان از روی همان قالب تهیه و تولید می‌شود.

معمولاً ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا روکش از آزمایشگاه برگردد. در مدت‌زمانی که روکش آماده می‌شود می‌توانید از روکش‌های موقت دندان استفاده کنید.

نصب لمینت روی دندان

پس‌ازاینکه لمینت دندان آماده شد، دندان‌پزشک آن را روی دندان شما قرار می‌دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. این کار قبل از اینکه لمینت دندان روی دندان شما نصب شود انجام می‌شود. در مرحله بعدی دندانتان برای دریافت روکش آماده‌سازی می‌شود یعنی تمیز شده، صیقل داده می‌شود و صاف می‌شود. پس‌ازآن چسب مخصوصی به روکش ‌دندان آغشته می‌شود و سپس لمینت دندان روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد. پس‌ازآن با تابش نور خاصی، مواد شیمیایی موجود در زیر لمینت سفت شده و آماده می‌شود.

پس‌ازاینکه لمینت نصب شد نوبت به این می‌رسد که مواد اضافی از روی دندان شما برداشته شود. ممکن است دندان‌پزشک از شما بخواهد برای بررسی لثه‌ها و محل قرارگیری لمینت روی دندان، یک هفته بعد مجدداً به او مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید :

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت