خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت خرید و فروش طلا و جواهر چیست؟


 
قيمت 0ريال

تفاوت خرید و فروش طلا و جواهر چیست؟
تفاوت خرید و فروش طلا و جواهر چیست؟

علاوه بر تفاوت قیمتی که طلا و جواهر با هم دارند، طریقه‌ی خرید و فروش آنها نیز با هم متفاوت است. ما در زیر نحوه محاسبه خرید و فروش طلا و جواهر را به‌طور مجزا برایتان نوشته‌ایم تا پیش از خرید هر کدام بدانید که هنگام فروش با چه سود یا ضررهایی مواجه خواهید شد:

فرق خرید طلا و جواهر

خرید طلا: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده (عموماً ۷ تا ۸ درصد است)

خرید جواهر: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده (عموماً ۱۵ تا ۲۰ درصد است)نکته ۱: توجه داشته باشید که اجرت ساخت جواهر شامل ارزش سنگ‌های به کار رفته در محصول + اجرت ساخت پایه جواهر + مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته ۲: همان‌طور که می‌بینید، سودی که فروشنده برای فروش جواهر برای خود برمی‌دارد تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از طلاست. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری با مصنوعات طلا را دارید، بهتر است سراغ خرید طلا بروید نه مدل‌هایی که سنگ و نگین دارند (جواهر).

بیشتر بخوانید:

فرق فروش طلا و جواهر

فروش طلا: اگر شما بخواهید طلای خود را بفروشید هنگام مراجعه به طلا فروشی، دستمزد ساخت و سود فروشنده کم و به قیمت روز طلای شما خریداری می‌شود.

فروش جواهر: برای فروش جواهر هم به همین صورت است که سود فروشنده از قیمت کل کم می شود. اما به‌علاوه‌ی آن، افزایش یا کاهش قیمت جواهر نیز با قیمت در زمان خرید مقایسه، مابه‌التفاوت آنها محاسبه و قیمت جواهر به فروشنده پرداخت می‌شود. در واقع مزد ساخت جواهرات که از قیمت نهایی کم می‌شود، شامل بهای سنگ‌های به‌کار رفته در محصول به‌علاوه‌ی اجرت ساخت پایه‌ی جواهر و مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته: همیشه فاکتور خرید جواهر را نزد خود نگهداری کنید. چون هنگام فروش محصول به آن نیاز خواهید داشت. جواهر فروشی‌های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می‌کنند این در حالی‌است که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت