خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مهمترین مراحل ارتودنسی به ترتیب


 
قيمت 0ريال

مهمترین مراحل ارتودنسی به ترتیب
مهمترین مراحل ارتودنسی به ترتیب

مرحله اتصال بریس ها به دندان های مراجعین از مهمترین مراحل ارتونسی ثابت است و شامل چند مرحله زیر میشود.

1. تمیز کردن دندان ها و استفاده از چسب مخصوص

بعد از ارزیابی های اولیه و بررسی تمام جوانب درمان، برای شروع کار و قبل از نصب براکت ها، متخصص ارتودنسی شما ابتدا دندان هایتان را پالیش زده و خشک می کند. سپس اسید مخصوص یا یک ماده سمنت مانند (سیمان مخصوص) را  روی سطح دندان ها قرار می دهد تا شرایط را برای نصب براکت ها آماده کند.

در مواردی که کامپوزیت نوری برای چسباندن براکت ها به دندان مورد استفاده قرار گیرد لازم است که نور پلاسما با شدت بالا به روی براکت ها تابانده شود.

2. چسپاندن براکت ها و رد کردن سیم از بین آن ها

چسپاندن براکت ها تنها بخشی از کار است و در مرحله بعدی باید بین تمام براکت ها اتصال ایجاد کنیم. برای این منظور ما یک سیم مخصوص قوس دار را از تمام براکت ها عبور می دهیم. این سیم علاوه بر متصل کردن براکت ها به هم، به دندان ها فشار وارد میکند تا در جهتی که مد نظر ما است حرکت داده شوند.

اگر لازم باشد فشار ببیشتری به دندان ها وارد شود برای ایجاد فشار بهتر بر دندان ها، کش های کوچکی که ترکیب رنگی مختلفی دارد به دلخواه بیمار روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرد.

3. تنظیم سیم و براکت ارتودنسی

تنظیم سیم و براکت یکی دیگر مهمترین مراحل ارتودنسی در ارتودنسی یا سیم کشی ثابت دندان است. در این مرحله شما بایستی حدود 3 تا 4 هفته یا هر ماه توسط متخصص ارتودنسی خود ویزیت شوید. تا اگر کش های ارتودنسی نیاز به تعویض دارد و یا سیم و براکت ها به تنظیم جدید نیاز دارد، این کار انجام شود.

پس از هر بار تنظیم و تعویض کش ها، ممکن است کمی درد تجربه کنید زیرا به طور معمول به سیم ها و دندان فشاری اعمال میشود که تا به آن عادت کنید کمی طول میکشد و تجربه درد طبیعی است.

4. برداشتن بریس ها

بعد از سپری شدن مدت زمان ارتودنسی، بریس ها باید برداشته شوند و اینار تنها باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود. ممکن است 6 ماه تا 3 سال طول بکشد تا بریس ها برداتشه شوند.

5. استفاده از ریتینر

آخرین مرجله از مراحل ارتودنسی دو فک بالا و پایین استفاده از نگهدارنده ها است. به نگهدارنده ریتینر نیز گفته میشود که باعث میشود دندان ها در حالت ایده آل و صاف بافی بمانند.

بیشتر بخوانید :

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت