خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

نکاتی که قبل از خرید طلا باید بدانید


 
قيمت 0ريال

نکاتی که قبل از خرید طلا باید بدانید
نکاتی که قبل از خرید طلا باید بدانید

قیمت طلا در ایران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتی از طریق اتحادیه به طلا فروشان اعلام می‌شود. بنابراین هنگام خرید باید به قیمت روز طلا دقت کنید.

– به اجرت ساخت طلا توجه داشته باشید. اجرت ساخت در واقع قیمتی است که علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت می‌شود. بعضی طلاها کم اجرت هستند و برخی دیگر اجرت بیشتری دارند. یکی از این دلایل این امر می‌تواند به خاطر جدید بودن طرح و تازه بودن کالکشن آن طرح خاص از طلا باشد. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می‌شوند، مزد ساخت پایین‌تر و آنهایی که کار دست و محدود‌تر است، مزد ساخت بالاتری دارند.

– درصد سود طلافروشان ۱۲ درصد است که شامل ۵ درصد مالیات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است.

– حواستان باشد که طلای دست دوم را به جای طلای دست اول خریداری نکنید. در این رابطه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت کنید؛ چرا که بیشترین جایی که امکان تشخیص آن وجود دارد در همین قسمت‌ها است.

– پیش از خرید آنلاین طلا حتما بررسی کنید و ببینید آیا به زیورآلات ساخته شده از طلا حساسیت دارید یا خیر. اغلب کسانی که به طلا حساسیت دارند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید اینترنتی طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و فلزات جانبی کمتری در ساختش به کار رفته. در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

– اگر قرار است طلا را هر روز و همه جا استفاده کنید، پس بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند. در بالا توضیح دادیم که هر چه عیار طلا پایین‌تر باشد، استحکام آن بیشتر است. چرا؟ چون با فلزات دیگر آلیاژ شده و سفت‌تر و محکم‌تر است.

بیشتر بخوانید :

خرید النگو طلا

– توجه داشته باشید که در ایران، عیار اغلب طلاهای موجود در بازار ۱۸ یا ۱۷ است. اگر هنگام خرید طلا با اعداد ۷۵۰ یا یا ۷۰۵ هک شده در آن روبرو شدید، باید بدانید که منظور به ترتیب ۱۸ و ۱۷ عیار است.

– در آخر هم توصیه می‌کنیم مراقب باشید که طلای فیک به شما نفروشند. تست خش‌اندازی یک راه ساده برای تعیین اصالت طلا است. به این صورت که، با طلا بر روی یک سکه‌ی مسی یا بشقاب سرامیکی بدون لعاب خط بکشید. اگر طلا روی آنها خط بیاندازد یعنی طلای شما اصل نیست زیرا طلای واقعی روی سکه خط نمی‌اندازد بلکه خودش خراشیده می‌شود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت