خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

جوانب مثبت و منفی بریس‌های‌ سرامیکی کدام اند ؟


 
قيمت 0ريال

جوانب مثبت و منفی بریس‌های‌ سرامیکی کدام اند ؟
جوانب مثبت و منفی بریس‌های‌ سرامیکی کدام اند ؟

ارتودنسی سرامیکی (Ceramic braces) شبیه به بریس های فلزی هستند. با این تفاوت که در این نوع بریس‌ها، به جای استفاده از براکت ها و سیم های فلزی خاکستری رنگ، از سیم و براکت شفاف یا رنگی استفاده می‌شود.

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند به جای استفاده از بریس‌های فلزی از نوع سرامیکی این ابزار استفاده کنند. زیرا وجود بریس‌های سرامیکی در دهان شما و بر روی دندان ها، کمتر جلب توجه می‌کند. اما استفاده از این ابزار نیز حواشی، معایب و مزایای خاص خود را دارد. در این مقاله به معرفی کامل بریس سرامیکی و همچنین معایب و مزایای آن خواهیم پرداخت.

مزایا

این نوع، کمتر از بریس‌های فلزی قابل مشاهده هستند. مواد سرامیکی به کار رفته در این بریس‌ها می‌توانند به صورت شفاف یا حتی رنگی باشند. این ابزار میتوانند در دراز مدت به صورت موثرتر دندان ها را به موقعیت دلخواه ما برسانند.

این ابزار دندان‌ها را سریعتر از الاینرهای شفاف ( ارتودنسی نامرئی ) حرکت می دهند. بریس سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می‌کشد تا دندان های شما را صاف کند. اما الاینرها برای صاف کردن دندان ها مدت زمان طولانی تری را می‌طلبند.

در انتخاب رنگ بریس سرامیکی آژاد هستید. این بریس‌‌ها تقریباً در هر رنگ قابل تصوری در دسترس هستند.

برعکس بریس های فلزی که در گرفتن تصاویر به کمک اشعه ایکس تداخل ایجاد میکنند، استفاده از این نوع بریس ها کوچکترین تداخلی در روند تصویربرداری ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید :

معایب

آنها گرانتر از بریس‌های فلزی هستند. این نوع، ممکن است باعث ایجاد حساسیت لثه شوند. براکت‌های سرامیکی نیز بزرگتر از براکت های فلزی هستند. که این می تواند تمیز کردن اطراف براکت های شما را سخت تر کرده و منجر به تورم لثه یا عقب نشینی لثه ها شود.

دوام این نوع، از دوام فلز بسیار کمتر است. بریس سرامیکی بیش از دو برابر بیشتر از نوع فلزی احتمال شکسته شدن دارد. همچنین روند از بین بردن چسب هنگام برداشتن بریس‌ها، به سطح دندان شما (مینای دندان) آسیب می‌رساند.

از آنجا که شکننده تر هستند، نیاز به ترمیم براکت های شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می تواند روند صاف کردن را به تاخیر بیاندازد.

آنها ممکن است لکه دار شوند. اتصالات الاستیک نگهدارنده سیم به براکت ها می توانند به راحتی لکه دار شوند.

منبع : مجله ارتودنسی 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت