خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

خرید طلای آب شده


 
قيمت 0ريال

خرید طلای آب شده
خرید طلای آب شده

خرید طلا  آب شده این روزها بین مردم بسیار رواج یافته است و یکی از دلایل عمده گرایش به سمت طلای آب‌شده این است که مردم هزینه کمتری بابت طلای آب‌شده پرداخت می‌کنند ولی نمی‌دانند که هزینه خرید طلای آب‌شده و ضرر و زیان آن به علت مقدار و حجم زیادش بسیار بالاست چراکه اتحادیه امکان رصد و پیگیری آن را ندارد.

اسکرپ گلد یا طلای آب شده چیست؟

Scrap Gold به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد.

بنابراین هر کالا یا محصولی که در ساخت آن از طلا استفاده شده باشد را می‌توان ذوب و دوباره استفاده کرد و به همین خاطر به عنوان طلای آب شده از آن یاد می‌شود. از انگشتر و گردنبند گرفته تا شمش.

طلای آب شده را چگونه اندازه‌گیری می‌کنند؟

طلای دست دوم پس از خرید و فروش اغلب بر اساس اونس تروا اندازه‌گیری می‌شود: ۱ اونس تروا برابر است با ۳۱٫۱ گرم. (یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۲ اونس تروا)

یک اونس معمولی برابر با ۲۸٫۳۴ گرم است یعنی یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۵ اونس.

البته باید بدانید، معیار قیمت گذاری طلا با عیارهای مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آب شده ۱۷ عیار ( یا طلای ۷۰۵ ) است.

در ایران بر خلاف بازار طلای جهانی که قالب ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای خالص ۲۴ عیار معیار قمیت‌دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلا آب شده معیار است.اطلاعات مربوط به عیار دقیق طلای آب شده ای را که قصد خرید آن را دارید، می توانید از طریق انگ زدن و کد ری گیری آن بدست آورید.

خرید طلای آب شده سود یا زیان ؟؟

تجربه نشان داده است که طلا تنها فلزی است که هر کس آن را خریداری کند، ضرر و زیانی نخواهد کرد و در بلندمدت همیشه قیمت طلا افزایش یافته است. با مقایسه طلای ساخته شده و طلای خام درمی‌یابیم که ضرر و زیان در طلای ساخته شده بسیار پایین‌تر از آن مقدار است که بابت اجرت پرداخت می‌شود.مردم دیگر کشورها نیز به خرید مصنوعات و طلا روی آورده‌اند چرا که طلا به‌عنوان یک سرمایه در دیگر کشورها نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین ذخیره استراتژیک و پشتوانه پولی هر کشور طلا است.

قیمت طلا در خرید و فروش طلای آب شده :

قیمت طلا براساس قیمت جهانی طلا است اولین چیزی که در تعیین قیمت طلا نقش دارد، قیمت جهانی هر اونس طلا است. بنابراین قیمت هر اونس طلای جهانی قیمت طلا در ایران را مشخص می‌کند. یعنی قیمت طلا در تمام دنیا چه در ایران، چه در کشورهای عربی و چه در اتحادیه اروپا یک قیمت است. قیمت ارز و دلار در کشور ایران به‌نوعی است که دلایل نوسانات در بازار طلا را فراهم کرده است.

 تولیدکنندگان و فروشندگان طلا از التهابات بازار اصلاً راضی نیستند. افزایش قیمت یک گرم طلا که از یکصد هزار تومان در سال ۹۶ به ۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است در حقیقت به‌نوعی باعث رکود کسب و کار این صنف هم شده است.

منبع : https://www.asby.ir/


قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت