خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چرا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم؟


 
قيمت 0ريال

چرا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم؟
چرا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنیم؟

ممکن است شما نیز هر دفعه که به مقابل آینه می روید از نامنظم بودن دندان هایتان احساس نارضایتی کنید و دوست داشته باشید که دندان هایی سالم و زیبا داشته باشید، چرا که دندان یکی از مواردی است که در زیبایی چهره و هم چنین نحوه ادای کلمات تاثیر بسیار زیادی دارد، از این رو اغلب افراد تمایل دارند که دندان های خود را با روش های نوین دندانپزشکی مرتب کنند.

ارتودنسی یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توان دندان ها را منظم کرد، اما متاسفانه بسیاری از بزرگسالان دوست ندارند که تغییری در چهره شان ایجاد شود، چرا که سیم های ارتودنسی و کش های آن برای برخی ناخوشایند است، به همین علت این افراد می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند.علاوه بر بزرگسالان برخی از کودکان نیز تمایلی به استفاده از ارتودنسی ندارند و فکر می کنند ممکن است دوستانشان آن هارا مسخره کنند، از این رو بهتر است برای این افراد نیز از ارتودنسی نامرئی استفاده شود.

انواع روش های جایگزین این نوع از درمان ارتودنسی می تواند به شکل باشند :

 ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی با براکت های شفاف

نوعی دیگر هم میتوان این روش های درمان را دسته بندی نمود، که به صورت ارتونسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می گردند. به این ترتیب که ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی با براکت های شفاف (یا سفید) جزئی از ارتودنسی ثابت و ارتودنسی با پلاک های شفاف، جزئی از ارتودنسی متحرک به حساب می آید. تفاوت اصلی این روش های مختلف ارتودنسی دندان ، در همین قابلیت خارج نمودن دستگاه از درون دهان می باشد.

ارتودنسی نامرئی لینگوال

این روش درمان برای اولین بار در سال 1970 معرفی شد که در آن دستگاه ارتودنسی به طور کامل پشت دندان ها و در مجاورت زبان قرار دارد. جنس براکت ها (نگین ها) در ارتودنسی لینگوال از فلز می باشد. در این نوع درمان به علت مکان قرار گیری دستگاه ارتودنسی ، براکت ها توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیست و نوعی جایگزین درمان ارتودنسی نامرئی به حساب می آید. البته این روش به دلیل ناراحتی و مزاحمتی که برای زبان ایجاد می کند و همچنین فضایی که درون محفظه دهان اشغال می کند و همچنین احتمال شکسته شدن ، محبوب و معمول نمی باشد. به همین خاطر است که اکثرا روش های دیگری از درمان ارتودنسی به بیماران توصیه می گردد. ارتودنسی لینگوال به ارتودنسی زبانی و یا پشت دندانی هم مشهور می باشد.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی 

رتودنسی با براکت های شفاف

در این نوع درمان، دستگاه ارتودنسی از نوع ثابت است و امکان خارج نمودن آن در طول درمان وجود ندارد. در این روش ، از براکت هایی بی رنگ و شفاف یا سفید رنگ بهره گرفته می شود. این دستگاه شفاف ارتودنسی تنها از فواصل نزدیک قابل رویت می باشد و جنس براکت های آن از سرامیک می باشد. امروزه براکت های سرامیکی جایگزینی زیبا و بسیار مطمئن برای براکت های فلزی به حساب می آیند.

این نوع درمان می تواند پیشنهاد بسیار هوشمندانه ایی برای بزرگسالان و البته کسانی باشد که می خواهند دستگاه ارتودنسی آنها پنهان باشد. البته برای تعیین این نکته که کدام بیمار کاندید مناسبی برای براکت های شفاف است ، باید با متخصص ارتودنسی مشورت نمود.

ارتودنسی با پلاک های شفاف

یکی از پرطرفدارترین روش های درمان ارتودنسی ، استفاده از الاینرهای شفاف یا اینویزیلایناست که جنس آن از پلاستیک و بسیار شفاف می باشد. به همین خاطر به سختی قابل مشاهده و تشخیص می باشند. این دستگاه ارتودنسی نامریی شامل تعدادی پلاک متحرک نازک، شفاف و سبک است که بر اساس قالب گیری اولیه از دندانهای بیمار ساخته می شود. معمولا برای هر بیمار 18 الی 30 پلاک ساخته شده که به صورت متوالی استفاده می گردند. هر پلاک باید کل مدت شبانه روز به جز زمان غذا خوردن یا مسواک زدن در دهان بیمار باشد. ملاحظات نگهداری از پلاکها مشابه سایر دستگاههای متحرک است. حدودا هر 2 هفته پلاک قبلی با پلاک جدیدتر (طبق دستور و شماره گذاری لابراتوار سازنده و نظر متخصص ارتودنسی) جایگزین می گردد. فاصله جلسات ویزیت بیمار یک ماه و نیم است. طول مدت درمان بسته به نوع ناهنجاری دندانی متفاوت است. به طور متوسط حدود 12 ماه است. هرچند در مواردی می تواند تا 36 ماه به طول انجامد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/



قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت