خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

۳ مشکلی که با ارتودنسی نامرئی به راحتی درمان می شوند


 
قيمت 0ريال

۳ مشکلی که با ارتودنسی نامرئی به راحتی درمان می شوند
۳ مشکلی که با ارتودنسی نامرئی به راحتی درمان می شوند

برای منظم کردن دندان ها در برخی افراد از دستگاه های خاصی استفاده می شود که در هنگام استفاده اصلا قابل توجه نیستند و کسی متوجه آن ها نمی شود. به این دستگاه ها اصطلاحاً ارتودنسی نامرئی گفته می شود. بیمار در طول دوره درمانش، این دستگاه های درمانی را روی دندان هایش قرار می دهد و کمتر کسی متوجه آن ها یا درمان بیمار می شود.

ما در ارتودنسی، دستگاه های نامرئی زیادی مانند براکت سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و .... داریم. اما اغلب زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی به میان می آید منظور درمان با کمک پلاک های شفاف و بیرنگ ارتودنسی است که روی دندان ها قرار می گیرند و با نام پلاک ارتودنسی متحرک نیز شناخته می شوند.

1. فاصله بین دندان ها

در برخی افراد، ممکن است مابین دندان ها اندکی فاصله وجود داشته باشد که این می تواند امری طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نکند. اما به محض اینکه این فاصله به بیش از 0.5 میلی متر افزایش پیدا کند یک معضل و مشکل در نظر گرفته می شود که در دندانپزشکی به آن دیاستما یا دیاستم (diastema) گفته می شود و نیازمند توجه و درمان دندانپزشکی است. این مشکل میبایست با روش هایی مانند ارتودنسی دندان اصلاح و بسته شود.

دیاستما یا فاصله بین دندانی می توانند دلایل ژنتیکی داشته باشد و یا اینکه به خاطر مسائل اکتسابی مانند مکیدن انگشتان، از دست رفتن دندان ها، وارد شدن ضربه به دندان ها و بزرگ بودن زائده فرنوم لبی و یا حتی کج بودن دندان ها باشد.

2. کج بودن جزئی تا متوسط دندان ها

به کج بودن دندان ها در اصطلاح دندانپزشکی، کراودینگ (Dental Crowding) گفته می شود و تقریبا شایعترین مشکل ارتودنسی در میان تمام انسان ها مخصوصاً در کشور خودمان ایران است. حدوداً 70 درصد از جامعه ایرانی به نوعی این کج بودن دندان ها را با شدت های مختلف تجربه می کنند که از این میان، 30 درصد نیازمند درمان هستند.

دندان ها می توانند به دلیل کوچک بودن فک و یا بزرگ بودن سایز دندان ها (نسبت به فک) کج شده و یا به خاطر دلایل دیگر به صورت کج در بیایند. اگر شدت کج بودن دندان ها جزئی تا متوسط باشد بهترین روش اصلاح و منظم کردن آن ها قطعا ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف و متحرک ارتودنسی است. اما هر چه شدت کجی دندان ها بیشتر باشد باید با روش های موثرتر دیگر مانند ارتودنسی ثابت مشکل برطرف شود.

سایر روش های دیگر برای منظم کردن دندان های نسبتا کج نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در موارد معدود روکش دندان است

3. اپن بایت

اگر حین بستن دهان متوجه شده اید که بین دندان های فک بالا و پایینتان در جلو، فاصله وجود دارد، شما با مشکلی با نام اپن بایت یا (Open bite) مواجه هستید. اپن بایت یک مشکل رایج در کودکان است و سالانه تعداد زیادی از والدین به خاطر وجود این مشکل در فرزندانشان به متخصصان ارتودنسی کودکان مراجعه می کنند.

یکی از دلایل اپن بایت، مکیدن انگشت شست و یا تنفس دهانی است. درمان اپن بایت در کودکان، استفاده از دستگاه های ترک عادت، وسیع کننده ها کام و رفتار درمانی است. اما در بزرگسالی می توان با کمک ارتودنسی نامرئی یا انواع ارتودنسی ثابت این مشکل را برطرف کرد. البته اگر شدت مشکل زیاد باشد تنها با کمک ارتودنسی ثابت باید اصلاح شود.

ارتودنسی نامرئی چه مشکلاتی را برطرف نمی کند؟

به طور کلی ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف و بیرنگ یا (Clear Aligners) تنها قادر است مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی را برطرف کند. یعنی اگر مشکل نامنظمی دندان های شما چندان قابل توجه نیست و مشکل زیادی برایتان پیش نیاورده، می توانید با کمک این پلاک ها دندان هایتان را منظم کنید. اما چنانچه مشکل پیچیده شود، باید به سراغ روش های تضمینی و کاربردی تر مانند ارتودنسی ثابت فلزی بروید که توسط متخصصان ارتودنسی با تجربه و ماهر انجام می شود.

مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، اورجت، نهفتگی دندان و .... همگی مشکلاتی هستند که با کمک ارتودنسی نامرئی قابل حل نیستند و میبایست توسط ارتودنسی ثابت و توسط ارتودنتیست های خوب انجام شود. برای درمان این دست مشکلات، می توانید در اینترنت با جستجوی کلید واژه هایی مانند "بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، و یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید" یک ارتودنتیست خوب پیدا کرده و درمان خود را هر چه سریعتر آغاز کنید.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت