خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

این مشکل دندان ها رو فقط بهترین متخصصان ارتودنسی می توانند حل کنند ؟


 
قيمت 0ريال

این مشکل دندان ها رو فقط بهترین متخصصان ارتودنسی می توانند حل کنند ؟
این مشکل دندان ها رو فقط بهترین متخصصان ارتودنسی می توانند حل کنند ؟

قصد داریم یکی از پیچیده ترین نامنظمی های دندانی و فکی را به شما معرفی کنیم که نسبتاً شایع است و عدم درمان آن می تواند صورت شخص را زشت نشان دهد، و یا اینکه به جز مشکلات زیبایی، مشکلات تنفسی، جویدن و گفتاری نیز ایجاد کند. این مشکل پیچیده و شایع اوربایت یا جلو بودن دندان های فک بالا نام دارد. اوربایت باید توسط یک ارتودنتیست باتجربه و اغلب با کمک ترکیبی از جراحی + ارتودنسی ثابت (و در موارد معدود با ارتودنسی متحرک) درمان شود.

اوربایت چیست؟

اوربایت یکی از پیچیده ترین نوع نامنظمی های دندانی و فکی به شمار می رود و نوعی مال اکلوژن است. (به موقعیت منظم و ارتباط طبیعی فک ها با هم اکلوژن می‌گویند و هر حالتی به جز این را، مال اکلوژن می‌نامند. بنابراین مال اکلوژن در واقع نامنظمی یا نامرتبی فک و دندان ها است.)

این نوع مال اکلوژن یک مشکل نسبتاً رایج در میان انسان ها است. افرادی که اوربایت دارند معمولاً دندان های جلویی‌شان در فک بالا، کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند. در واقع دندان های فک بالا (از جلو)، دندان های جلویی در فک پایین را می‌پوشانند.

چه عواملی باعث اوربایت می شوند؟

مهمترین دلایلی که باعث بروز آندربایت می شوند عبارتند از:

ژنتیک و وراثت

عامل اصلی اوربایت دندان، ژنتیک و وراثت است. در واقع بیشتر افرادی که با این مشکل روبرو هستند در خانواده ای به دنیا آمده اند که والدین، خواهر ها و برادرها و یا اقوام نزدیک آن ها اوربایت دارند. در این افراد ژن هایی که باعث بروز مشکلات و ناهنجاری فکی و استخوانی می شوند از طریق والدین به کودکان منتقل می شوند.

ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها

کوچک بودن فک یا بزرگ بودن دندان ها می تواند عامل مهم دیگری باشد که موجب اوربایت می شود. زمانی که همه دندان ها جا برای رشد و در آمدن نداشته باشند لاجرم به صورت نامرتب در آمده و یا دچار ازدحام و شلوغی می شوند که ممکن است باعث جلوزدگی دندان های فک بالا شوند.

فاکتورها و عوامل خارجی

سایر علل ابتلاء به اوربایت می توانند منشاء خارجی داشته باشند. مثلا مکیدن انگشت شست یا استفاده طولانی مدت از پستانک گاهی اوقات می تواند باعث جلوزدگی دندان های بالا شود.

درمان اوربایت در بزرگسالان چیست؟

درمان ارتودنسی نامرئی لینگوال، سرامیکی یا دیمون شفاف

درمان ارتودنسی ثابت فلزی

جراحی فک

کشیدن دندان

برای درمان این مشکل چطور یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

داشتن سابقه، مهارت و تجربه کافی در درمان کیس های مختلف جلو بودن دندان های بالایی می تواند یک مزیت مهم برای هر متخصص ارتودنسی باشد. از آنجا که چنین مشکلاتی نیازمند مهارت بالا هستند بهتر است متخصصی را انتخاب کنید که در طول سال های فعالیتش موارد اوربایت زیادی را درمان کرده باشد. همچنین به سبب اینکه ممکن است نیاز به عمل جراحی فک احساس شود، متخصصی را انتخاب کنید که حتما با بهترین جراحان فک و صورت در ارتباط باشند.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت