خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه؟


 
قيمت 0ريال

پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه؟
پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه؟

پر کردن دندان روشی برای بازسازی تاج دندانی است که دچار مشکل پوسیدگی دندان شده است . بعد از خالی کردن بخش پوسیده بطور کامل این دندانپزشک است که تصمیم میگیرد که دندان شما را با چه موادی پرکند . این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه ؟

منظور از مواد سفید در نود و پنج در صد موارد کامپوزیت دندان است . مواد پرکننده سفید دیگری هم چون گلاس آینومر و کامپوگلاس و … وجود دارند که هریک موارد کاربرد خاص خود را دارند.

نام اصلی مواد پر کننده دندان سیاه آمالگام است . در واقع این مواد چون ملغمه ای از نقره و جیوه است در ابتدا نقره ای رنگ است ولی به مرور زمان در بزاق نقره آن اکسیده و سیاه رنگ میشود .

پر کردن دندان جلو

در پر کردن دندان جلو حتما از ماده سفید باید استفاده شود . غیر ممکن است که با آمدن این مقدار زیاد تنوع و کیفیت خوب کامپوزیت دندان هیچ فردی راضی شود که دندانهای جلویی خود را با آمالگام پر کند .

معمولا در پر کردن دندانهای جلو از کامپوزیت های نانوهیبرید و میکروفیل استفاده میشود . این کامپوزیت ها قابلیت پولیش شدن و زیبایی زیادی دارند . معمولا از همین مواد پر کننده سفید دندان جهت کار زیبایی و سفید کردن دندان با روش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند .

در ترمیم دندان شکسته جلو هم بهترین مواد سفید پر کننده دندان کامپوزیت ها هستند . در مورد دندان شکسته باید دقت شود که از کامپوزیت های با در صد فیلر بالا و مقاومت بالا استفاده شود تا دوباره دچار شکستگی دندان نگردید .

در موارد شکستگی های وسیع تاج معمولا بهتر است از روکش سرامیکی دندان و یا روکش زیرکونیا بهره بگیریم .

پرکردن دندان آسیاب

شاید بسیار از شما این جمله را از دندانپزشک خود شنیده باشید که در دندان آسیاب پر کردن با مواد سیاه بهتر از سفید است زیراکه مقاومت بیشتری دارد . این سخن تا ده سال پیش کاملا درست بود اما امروزه با آمدن نسل های جدید مواد پرکننده سفید دندان و کامپوزیت های با مقاومت بالا دیگر پر کردن دندانهای آسیاب با آمالگام لازم نیست . اگر هنوز دندانپزشکی این سخن را بر زبان آورد دو حالت دارد : یا مواد کامپوزیت با کیفیت بالا ندارد و یا اینکه توان و دانش پر کردن دندانهای آسیاب را با کامپوزیت ندارد .

در کلینیک دندانپزشکی مراجعین بسیاری جهت تعویض پرکردگی های سیاه قدیمی با مواد سفید مراجعه می نمایند . این کار چند حسن دارد :

دندانهای فرد زیبا میشوند .

چون آمالگام بر خلاف کامپوزیت با دندان باند شیمیایی نمیشود همیشه از درز بین آمالگام و دندان نشت پوسیدگی وجود دارد .با تعویض آمالگام با کامپوزیت پوسیدگی های زیر آمالگام نیز برطرف میگردند .

تشخیص پوسیدگی جدید در دندانهایی که با مواد سفید پرشده اند بسیار راحتتر است . در نتیجه در همان وهله اول جلوی پیشرفت آن گرفته میشود.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت