خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

اول ایمپلنت بکاریم یا ارتودنسی انجام دهیم؟ اولویت با کدام است؟


 
قيمت 0ريال

اول ایمپلنت بکاریم یا ارتودنسی انجام دهیم؟ اولویت با کدام است؟
اول ایمپلنت بکاریم یا ارتودنسی انجام دهیم؟ اولویت با کدام است؟

ایمپلنت ها و ارتودنسی دندان هر دو گزینه ای عالی برای به دست آوردن لبخند زیبا و سالمی هستند که همیشه آرزویش را داشتید.

با این حال، این دو روش و درمان ممکن است با هم تداخل داشته باشند به این معنی که به صورت همزمان نمی توان آن ها را در نظر گرفت و باید به صورت مجزا اما با اولویت بندی انجام شوند.

خواندن این مقاله به ۲ گروه پیشنهاد می شود. گرول اول افرادی هستند که اکنون ایمپلنت دارند و به فکر ارتودنسی هستند و گروه دوم افرادی هستند که دندانی از دست رفته دارند و به فکر انجام ارتودنسی نامرئی یا ثابت و کاشت ایمپلنت می باشند. این مطلب را تا انتها بخوانید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

اگر هنوز ارتودنسی و ایمپلنت انجام نداده اید دست نگه دارید!

به افرادی که نامنظمی دندانی دارند (خفیف تا شدید) و از طرفی یک یا چند دندان خود را از دست داده اند توصیه می شود که ابتدا با یک دندانپزشک و ترجیحا یک مختصص ارتودنسی صحبت کنند.

متاسفانه شمار زیادی از افرادی که در چنین شرایطی قرار دارند بدون توجه به این توصیه سریعا به یک متخصص ایمپلنت مراجعه می کنند و از روی نا آگاهی یا توصیه نادرستِ متخصصِ ایمپلنت، فوری مجاب می شوند که ایمپلنت بکارند و چه بسا مبالغ هنگفتی نیز بابت این درمان به متخصص پرداخت می کنند. اما این کار درستی نیست زیرا اصولا اولین مراجعه شما باید سنجیده و نزد متخصص ارتودنسی صورت بگیرد.

چرا قبل از کاشت ایمپلنت باید متخصص ارتودنسی را ببینم؟

در بیشتر افرادی که نامظنی دندانی دارند نیاز است تا یک یا چند دندان بسته به نظر و صلاحدید متخصص ارتودنسی کشیده شوند. گاهی اوقات بیماران تمام دندان های خود را دارند و مجبور می شوند حتی تا ۴ دندان خود را بکشند تا فضای کافی برای به حرکت در آوردن دندان های دیگر فراهم شود. در واقع کشیدن دندان های اضافی نه تنها ضرورت داد که هیچ عارضه و عیب و ایرادی نیز در پی نخواهد داشت.

اگر شما شخصی باشید که یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و نامنظمی دندانی نیز دارید ممکن است با انجام درمان ارتودنسی، فضاهای خالی بین دندان های شما با مرتب و نزدیک شدن دندان های کج به هم بسته شود و اصلا نیازی به کاشت ایمپلنت نباشد.

اگر خوش شانس باشید که با ارتودنسی جای خالی دندان ها بسته شوند دیگر ایمپلنت نمیکارید. اما اگر متخصص تشخیص دهد که با اتمام درمان ارتودنسی ممکن است یک جای خالی وجود داشته باشد بعد از منظم شدن کامل دندان ها می توانید ایمپلنت بکارید. 

بنابراین اولویت درمان با ارتودنسی است یا ایمپلنت؟

بله همانطور که متوجه شدید، در هر صورت افراد بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت ارتودنسی انجام دهند زیرا ممکن است اصلا نیازی به ایمپلنت نباشد. اما در صورت نیاز به ایمپلنت نیز بهتر است در صورتی که دندان های نامرتبی دارید ابتدا ارتودنسی انجام دهید و سپس با خیال راحت اقدام به کاشت ایمپلنت کنید.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

در صورتی که با منظم شدن دندان ها نیازی به ایمپلنت نباشد، می توانید فقط با پرداخت هزینه ارتودنسی نامرئی یا ثابت (بسته به نظر متخصص و ترجیح خودتان) به لبخند ایده آل و مرتب خود برسید. حداقل هزینه ارتودنسی 5 میلیون به ازای هر فک است.

اگر اول ایمپلنت بکارم بعد ارتودنسی انجام دهم چه اتفاقی رخ می دهد؟

دندان طبیعی خودمان یک خاصیت طبیعی دارد و آن خاصیت این است که تحت تاثیر جویدن، به مرور زمان از ریشه به مقدار کمی جابجا می شود. همین خاصیت باعث شده که بتوان به کمک ارتودنسی، دندان های کج را از ریشه منظم کرد. با این حال ایمپلنت اینگونه نیست.

ایمپلنت دندان پس از قرار گرفتن در جای خود (در استخوان فک) مانند دندان طبیعی قابل جابجایی یا تنظیم نیست. در صورت تلاش برای به حرکت در آوردن ایمپلنت ها به استخوان فک و دندان های مجاور آسیب می رسد. بنابراین چنانچه شما قبل از ارتودنسی ایمپلنت بکارید، در صورت کج بودن دندان ها و نیاز منظم شدنشان، نمی توانید ارتودنسی انجام دهید و اگر درمان شما شروع شود، سرانجام نصفه و نیمه بدون موفقیت کامل به اتمام رسیده یا شکست می خورد.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت