خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت و شباهت ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی


 
قيمت 0ريال

تفاوت و شباهت ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی
تفاوت و شباهت ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

از جمله اصلی ترین تفاوت های این دو روش  عبارتند از:

اولین و اصلی ترین تفاوت این دو روش در قابلیت حرکت دندان ها است. دندان های مصنوعی متحرک بوده و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد که شاید برای برخی افراد ناخوشایند باشد. اما ایمپلنت ثابت است و نیازی به خارج کردن آن از دهان نیست (البته امروزه برخی دندان های مصنوعی قابلیت چسبیدن به لثه را دارند، اما حالت بدی داخل فک ایجاد می کنند)

به دلیل اینکه دندان مصنوعی روی فک قرار می گیرد بنابراین در حین غذا خوردن باعث ایجاد فشار دندان ها به لثه می شود که باعث تحلیل رفتن فک می شود و باید پس از چند سال به دلیل تغییر ساختار استخوان فک این دندان ها تعویض شوند. در حالی که این مشکل در کاشت ایمپلنت وجود ندارد، زیرا به دلیل پیچ شدن ایمپلنت های دندانی داخل فک و جوش خوردن آنها با استخوان فک، مانند سایر دندان ها شده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

هزینه ایمپلنت دندان بیشتر از هزینه دندان مصنوعی است، بنابراین برای انتخاب بهترین روش به بودجه ای که در نظر دارید نیز توجه داشته باشید.

از نظر زیبایی و ظاهر طبیعی، قطعا ایمپلنت های دندانی خیلی بهتر از دندان مصنوعی هستند. چرا که قالب پروتزهای متحرک بر روی فک قرار می گیرند و باعث برآمدگی لب ها می شوند، اما در روش ایمپلنت دندان این مشکل وجود ندارد.

شباهت دندان مصنوعی و ایمپلنت دندان

اصلی ترین شباهت این دو روش در این است که جنس هر دو مصنوعی بوده اما نحوه جایگذاری آنها با یکدیگر متفاوت است.

• هر دوی این روش ها نیاز به مراقبت دارند در غیر این صورت پس از مدتی دچار جرم شده و باعث آسیب به بافت لثه می شود.

کاشت ایمپلنت دندان بهتر است یا گذاشتن دندان مصنوعی؟

برای تصمیم گیری بین ایمپلنت و دندان های مصنوعی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

چند سال دارید؟

چنانچه سنتان زیر 60 سال است ما به شما کاشت ایمپلنت را توصیه می کنیم، چرا که این روش یک درمان دائمی است. اما چنانچه سنتان بالای 60 سال است دندان مصنوعی برای شما بهترین گزینه است.

تراکم استخوان شما در چه وضعی است؟

برای کاشتن ایمپلنت نیاز است که فرد استخوان فک قوی و مستحکمی داشته باشد. بنابراین در صورتی که تراکم استخوان شما به دلیل آسیب، بیماری های لثه و یا بالا رفتن سن از بین رفته است، ایمپلنت گزینه مناسبی برای شما نیست. البته با وجود موارد گفته شده امکان پیوند استخوان نیز وجود دارد که روشی هزینه بر و زمان بر است.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت