خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چه فاصله زمانی برای چکاپ‌های دوره‌ای جهت پیشگیری از انواع پوسیدگی مناسب است؟


 
قيمت 0ريال

چه فاصله زمانی برای چکاپ‌های دوره‌ای جهت پیشگیری از انواع پوسیدگی مناسب است؟
چه فاصله زمانی برای چکاپ‌های دوره‌ای جهت پیشگیری از انواع پوسیدگی مناسب است؟

پوسیدگی دندان، بیماری عفونی دندان‌ها است که موجب حل شدن و تخریب بافت‌های دندان‌ها می‌شود. درک این نکته که تخریب سطح دندان و ایجاد حفره در دندان‌ها نشانه‌ی عفونتی باکتریایی است، بسیار اهمیت دارد.) در چنین شرایطی باید سریعا برای ترمیم و پرکردن دندان ها اقدام کرد.)

عدم توجه به حقیقت عفونی بودن پوسیدگی موجب می‌شود که فقط به دنبال درمان همان دندان پوسیده باشیم و از علت غافل بمانیم و به این ترتیب احتمالا هر از گاه با یکی از این دندان‌های پوسیده مواجه خواهیم بود. اما با درنظر گرفتن باکتریایی بودن علت پوسیدگی‌ها و با تمرکز بر حذف باکتری‌ها به عنوان عامل ایجادکننده می‌توان به توفیقی طولانی‌مدت در بدست آوردن سلامت دست یافت.

پوسیدگی‌های مینایی:

از آنجا که مینای دندان فاقد عصب است، درنتیجه پوسیدگی‌هایی که محدود به مینای دندان هستند، باعث درد دندان نمی‌شوند و فرد متوجه آن‌ها نمی‌شود.

در چکاپ‌های دوره‌ای 6 ماه تا یک سال، این پوسیدگی‌ها در معاینات یک دندانپزشک ترمیمی خوب  به طور قطعی  تشخیص داده می‌شوند. در این مرحله دندان قابلیت رِمینرالیزاسیون یا معدنی شدن مجدد را دارد و زمان بسیار مناسبی برای اقدامات پیشگیرانه است.

پوسیدگی‌های عاجی اولیه:

اگر پوسیدگی زودهنگام تشخیص داده نشود و اقدامی جهت دوباره معدنی شدن دندان صورت نگیرد، پوسیدگی پیشرفت کرده و عاج دندان را درگیر خواهد کرد. عاج دندان عصب دارد و بسیاری از اوقات در اثر آسیب وارده واکنش نشان داده و حساسیت به سرما، گرما و شیرینی دیده می‌شود.

پوسیدگی‌های اولیه عاجی هنوز هم قابلیت دوباره معدنی شدن را دارند، علیرغم اینکه با حساسیت دندانی همراه باشند. بنابراین در چکاپ‌های دوره‌ای 6 ماه تا یک سال می‌توان اقدامات پیشگیرانه را برای این دندان‌ها انجام داد.

بیشتر بدانیم : روکش های تمام سرامیک

پوسیدگی‌های عاجی متوسط و شدید:

در این مرحله پوسیدگی حجم زیادی از عاج دندان را درگیر کرده است و دندان ممکن است همراه با درد و یا حتی بدون هیج علامت کلینیکی باشد.

در این حالت متاسفانه اقدامات پیشگیرانه موثر واقع نمی‌شوند و حتما نیاز هست که دندان باز شود و پوسیدگی‌ها حذف شده و دندان مجددا ترمیم گردد.

اهمیت چکاپ‌های دوره‌ای منظم 6 ماه تا یک سال از آن روست که اگر پوسیدگی‌ها سریع تشخیص داده شوند، فرصت کافی برای اقدامات پیشگیرانه و حفظ ساختار دندان و بازسازی و درمان آسیب وجود دارد.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت