خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

فرق چاقی با اضافه وزن در چیست؟


 
قيمت 0ريال

فرق چاقی با اضافه وزن در چیست؟
فرق چاقی با اضافه وزن در چیست؟

اضافه وزن و چاقی هرچند که تعاریف بسیار نزدیک به هم هستند اما با هم تفاوت هایی دارند. هر دوی آن ها به بالا بودن درصد چربی در بخش های مختلف بدن اشاره دارند اما درصد و میزان هر کدام متفاوت است. برای مثال کسی که چند کیلوگرم بیشتر از وزن طبیعی و نرمال خودش وزن داشته باشد میگویند اضافه وزن دارد. اما اگر همان شخص بیشتر از چند کیلوگرم (مثلا ۱۰ کیلوگرم یا بیشتر) وزن داشته باشد میگویند چاق است.

از کجا بدانم که اضافه وزن دارم یا چاق هستم؟

متداول ترین روش تشخیص چاقی از اضافه وزن کمک گرفتن از مفهوم شاخص توده بدنی یا (BMI) است. BMI روشی سریع و ساده برای کمک به شناسایی افرادی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. این شاخص بر اساس فاکتورهایی مانند سن، قد، وزن و جنسیت به شما خواهد گفت که آیا شما اضافه وزن دارید یا اینکه چاق شده اید.

شاخص توده بدنی چگونه محاسبه می شود؟

شاخص توده بدنی یک فرمول ساده  دارد که از طریق آن میتوان به راحتی وضعیت وزنی خود را به تنهایی بررسی کرد. اگر نمیدانید که BMI شما چقدر است میتوانید به صفحه محاسبه شاخص توده بدنی مراجعه کنید.

چه عواملی باعث اضافه وزن و چاقی می شود؟

افرادی که میزان دریافت کالری آن ها بیشتر از میزان سوختن کالری‌شان است معمولا زودتر دچار اضافه وزن و چاقی میشوند. موارد زیر شناخته شده ترین عوامل اضافه وزن و چاقی هستند:

داشتن یک رژیم غذایی ضعیف (از لحاظ ارزش غذایی)

کاهش تحرک و ورزش نکردن

داشتن یک سبک زندگی غیرفعال

سابقه خانوادگی اضافه وزن یا چاقی

احساسات منفی مانند کسالت، غم و اندوه، عصبانیت که ممکن است در عادات غذا خوردن تأثیر بگذارد.

اگر چاقی مفرط دارید این بخش را بخوانید

اگر چاقی مفرط دارید و با کمک رژیم لاغری یا ورزش و سایر روشهای دیگر وزن کم کنید میتوانید رو به سوی سایر درمان های چاقی بیاورید. مصرف داروی لاغری و همچنین انجام عمل جراحی لاغری دو روش درمانی خوب برای کاهش وزن هستند که از این بین عمل جراحی بیسار بی خطر تر و موثرتر خواهد بود.

عمل جراحی لاغری چگونه به کاهش وزن شما کمک میکند؟

جراحی لاغری در واقع آخرین راه برای خلاص شدن از شر چاقی شما است. در این عمل یک متخصص جراحی لاغری با کمک انواع تکنیک های جراحی به شما کمک میکند که ظرف مدت ۶ ماه تا ۲ سال به طور کامل از شر چاق خودتان خلاص شوید.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن

مهمترین روش های لاغری برای کاهش وزن عبارتند از:

عمل اسیلو معده

جراحی بای پس معده

بای پس روده

ساسی بای پس معده

پلیسه معده

باندینگ

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت