خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ماساژ نوزاد


 
قيمت 0ريال

ماساژ نوزاد
ماساژ نوزاد

سن : کودک ده ماهه

پوست ما ، پیام هایی از محیط برای ارسال به سیستم اعصاب مرکزی دریافت می کند این پیام ها در مغز رمز گشایی و در صورت نیاز ، به حرکت تبدیل می شوند . بنابراین ما وقتی احساس سرما می کنیم لباس بیشتری می پوشیم ماساژ برای گروه سنی نمونه ای از “اگر می تونی منو بگیر” است .

زمان حمام کردن

برای خشک کردن نوزادتان هم از حوله های نرم و هم حوله های زبر استفاده کنید.

هنگتم شسبن بدن نوزاد، اسفنج ها یا اسباب بازی های پلاستیکی را طوری اطراف بدن نوزاد قرار دهید که با بدن او در تماس باشند . اسباب بازی ها را بشورید و با ضربه زدن به آن ها کودک را به این کار تشویق کند .

پیجیده شدن در پتو ، برای مغز او درون دادهای  حسی فراهم می کند . ماساژ دلچسب و دوست داشتنی است و به نوزاد کمک میکند تا از بخش های مختلف بدنش آگاه شود نام آن قسمت از بدنش را که ماساژمی دهید به او بگویید انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد فشار عمقی از انگشتان روی بدن با یک حرکت فشاری منظم ضربه های ملایم با برس نرم یا پارچه ، آهسته ضربه زدن و غلتاندن توپ یا اشیا ی دیگر در اطراف کودک دقت کنید و اجازه دهید بدن کودکتان جنس های مختلفی از پارچه و سطوح و اشیا را تجربه کند و سعی نکنید فقط پارچه ها و سطوح نرم را برای کودکتان انتخاب کنید این موضوع حس لامسه ی او را حساس نگه خواهد داشته و در آینده نسبت به برخی تحریک ها واکنش بیشتری نشان می دهد و مشکلاتی را در پی خواهد داشت ( به اصطلاح او را لای پر قو بزرگ نکنید )

تجارب لمسی

بعد از این که کودک شش ماهه تجارب حسی برای کودک مهم هستند . تمرینات زیر را انجام دهید :

تاب خوردن دخل پتو

سرخوردن به سمت پایین روی سطح شیب دار

لمس کردن سطوح مختلف: علف نرم یا زبر ، شن و گل

بوییدن گل ها

بیشتر بدانیم :

رشد کودک یک ساله

رشد کودک هجده ماهه

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت