خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع خدمات ترمیم دندان کدامند؟


 
قيمت 0ريال

انواع خدمات ترمیم دندان کدامند؟
انواع خدمات ترمیم دندان کدامند؟

ترمیم دندان چیست ؟ ترمیم دندان روشی است که دندانپزشک از آن برای جایگزینی دندان از دست رفته و یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می کند. ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی، خراب شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

انواع روش های ترمیم دندان چیست ؟

از روش هایی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پرکردن

روکش دندان ( لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و...)

تاج

بریج دندان

ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی

بیشتر بدانیم: دندانپزشکی بارداری

پرکردن دندان

متداول ترین روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، پر کردن آن است. از پر کردن دندان، برای ترمیم دندان های شکسته و یا دندان های که پوسیده شده اند و نیز دندان هایی که بر اثر ساییده شدن بر اثر تراش دندان و… از بین رفته اند، استفاده می شود.

می توان برای این کار از موادی با جنس های زیر استفاده کرد:

طلایی

رنگ دندان

آمالگام نقره( شامل مخلوط جیوه و نقره، قلع، مس و روی)

کامپوزیت رزین

گلاس آینومر

سرامیک

مراحل پر کردن در ترمیم دندان چیست ؟

در اولین مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اطراف دندان را بی حس می کند تا بیمار دردی را احساس نکند، و سپس در مرحله بعدی، از یک مته و یا لیزر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند.

ابزارهای پر کردن دندان

اینکه دندانپزشک از چه ابزاری استفاده کند، بستگی به راحتی وی، نوع ابزاری که برای کار با آن آموزش دیده است، میزان مجهز بودن ابزارهای وی دارد و نیز محل و میزان پوسیدگی دارد.

پس از این مرحله، دندانپزشک، به محل پوسیدگی نگاه می کند، تا ببیند آیا تمام  پوسیدگی برداشته شده است یا نه. در صورتی که پوسیدگی ای باقی نمانده باشد، دندانپزشک بقایای پوسیدگی را از روی دندان پاک می کند و فضا خالی را آماده پر کردن می کند.

اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه باشد، ممکن است دندانپزشک ابتدا یک آستر از جنس گلاس آینومر، رزین کامپوزیت و یا مواد این چنینی، برای محافظت عصب قرار دهد.

پس از اینکه این مراحل صورت گرفت، دندانپزشک مواد پرکردنی را به صورت لایه لایه اغمال می کند و سپس از لیزر استفاده می کند تا هر لایه سفت و سخت شود و به راحتی امکان از بین رفتن آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه این لایه ها به حد کافی رسیدند، اضافه کردن مواد به پایان رسیده و سپس مواد اضافی برش و صیقل داده می شوند تا مثل دندان واقعی صاف و تمیز گردد و احساس یک دندان واقعی را برای بیمار فراهم کند و برایش اذیت کننده نباشد.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت