خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

حلقه‌های نامزی در طول صد سال گذشته چه تغییراتی کرده‌اند؟


 
قيمت 0ريال

حلقه‌های نامزی در طول صد سال گذشته چه تغییراتی کرده‌اند؟
حلقه‌های نامزی در طول صد سال گذشته چه تغییراتی کرده‌اند؟

همان‌طور که مد لباس و پوشاک در طول تاریخ دستخوش تغییرات گسترده‌ای بوده‌اند، حلقه‌های نامزدی نیز هر دهه با تحولات جدیدی همراه بوده است. در ادامه این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید تا با این تغییرات اشنا شوید.

در دهه ۱۹۲۰ میلادی، حلقه‌های نامزدی شامل الماس‌های گردی بودند که با سنگ‌های قیمتی دیگر احاطه شده‌اند

حلقه‌های نامزدی با اشکال هندسی و خطوط تیز در دهه ۱۹۲۰ میلادی بسیار محبوب بودند. زمرد سبز و الماس آشر بیشتر از بقیه مد بودند و خریداران زیادی هم داشتند.

در دهه ۱۹۳۰ میلادی، حلقه‌های نامزدی شکلی شبیه نوار و ربان داشتند

حلقه‌های نامزدی در دهه ۱۹۳۰ میلادی در واقع فرم تکمیل شده دوران آرت‌دکو بود. اغلب حلقه‌های آن زمان یک سنگ مرکزی داشتند که با نوارهای مملو از سنگ‌های ریز قیمتی به شکل نوار احاطه شده بودند.

در دهه ۱۹۴۰ میلادی، الماس‌های گرد و تراش‌خورده بیشترین محبوبیت را دارا بودند

سنگ‌های گرد به شکل گل رز در دهه ۴۰ میلادی یکی از پرفروش‌ترین طرح‌های حلقه نامزدی بوده است. در طول جنگ جهانی دوم به دلیل محدودیت دسترسی به پلاتین در کشور پهناوری همچون آمریکا، حلقه‌ی طلا اغلب به رنگ طلای زرد یا طلای رزگلد بودند.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی اغلب زوج‌ها دوست داشتند حلقه نامزدی خود را با نگینی به شکل گلابی (اشک) انتخاب کنند

آدری هپبورن یکی از زیباترین زنان تاریخ سینما نیز حلقه نامزدی خود را با نگینی اشکی شکل انتخاب کرده بود. اغلب انگشترها در دهه ۵۰ میلادی یک نگین در وسط داشتند که با حلقه مملو از سنگ درخشان پوشیده شده بود.

الماس تراش خورده Asscher در دهه ۱۹۶۰ میلادی از بیشترین محبوبیت برخوردار بود

این روزها دوباره شاهد بازگشت مدهای دوران آرت‌دکو هستیم. اغلب جواهرات با سنگ‌های الماسی که به شکل Asscher تراش خورده‌اند و همچنین سنگ‌های زمرد در جواهرفروشی‌ها خودنمایی می‌کنند.

حلقه ازدواج جکی کندی  که جان اف کندی به وی اعطا کرده بود زمرد به همراه الماس بود و باعث شد تا سنگ‌های گرانبهای رنگی برای حلقه نامزدی به انتخاب بسیاری از زوج‌ها تبدیل شود.

الماس‌های پرنسس کات در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی مد و محبوب بودند

بسیاری از زو‌ج‌ها در دهه دو هزار میلادی سنگ یا الماس‌های بزرگ با زین باریک را برای حلقه نامزدی خود انتخاب می‌کردند. این طرح از مد دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته بود که در آن دوران شاهدخت‌ها چنین انگشترهایی به دست داشتند.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلا

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت