خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

کاربرد پرمنگنات پتاس چیست ؟


 
قيمت 0ريال

کاربرد پرمنگنات پتاس چیست ؟
کاربرد پرمنگنات پتاس چیست ؟

پرمنگنات پتاس (KMNO4 ) یک عامل اکسیداسیون است که مدت طولانی است در آبزی پروری استفاده می شود . در آبهای سیستم های بیمار و بخصوص لوله کشی شده استفاده می شود . یک اکسید کننده قوی قادر است ( از نظر شیمیایی ) ارگانیسم های آلی آب را از بین ببرد .

این مواد شامل ارگانیسم های غیر مطلوب مانند باکتریها ، انگل ها و قارچها و ارگانیسم های مطلوب مانند جلبکها و لیز آب ها است .

به دلیل اینکه مواد شیمیایی نمی توانند ارگانیسم های مطلوب و غیر مطلوب را از هم تشخیص دهند پس روشن است که به روشی استفاده شوند که بیشترین سود و کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد.

تغییر رنگ بوجود آمده در اثر استفاده از پرمنگنات پتاسیم زمانیکه پرمنگنات پتاسیم فعال می شود آب درون ظرف محتوی پرمنگنات پتاسیم به رنگ صورتی ارغوانی تغییر رنگ می دهد .

در صورتیکه غیر فعال شده باشد ( بوسیله مواد آلی اکسیدیزینگ ) رنگ آب به رنگ زرد یا قهوه ای کدر تغیر می کند . این تغیر رنگ ابزار مهمی در بررسی عملکرد مواد شیمیایی است ( در ادامه درباره آن بحث شده است ) .

به هر حال این موضوع ممکن است پرمنگنات پتاس را برای ما برای استفاده در تانکهای زینتی یا تانکهایی که محتوای داخل آنها در معرض نمایش است غیر مطلوب باشند .

چنانچه پرمنگنات پتاسیم همراه با بسیاری مواد شیمیایی دیگر در آب استفاده شود می تواند برای بی مهرگان و گیاهان آبی بسیار مضر باشد .

نکته :

استفاده از پرمنگنات پتاس در مورد بیشتر ماهیان می توان از حمام طولانی مدت ( حداقل ۴ ساعت ) در پرمنگنات پتاسیم با غلظت ۲ میلی گرم در لیتر استفاده کرد ( در مورد سیستم های آب شیرین یا آب شور ) .

پرمنگنات پتاسیم برای استفاده در سیستم های گردشی کاملا بی خطر بوده و زمانیکه با غلظت ۲ میلی گرم در لیتر استفاده شود حداقل تاثیر را بر بیوفیلترها دارد . رنگ ارغوانی آب باید برای حداقل ۴ ساعت باقی بماند .

اطلاعات بسیاری در زمینه استفاده از پرمنگنات پتاس در سیستم های آب شیرین وجود دارد اما کمبودهایی در زمینه اثر این ماده بر سیستم های دریایی شناخته شده است . پرورش دهندگان میتوانند مقاومت ماهیان شان را با مشاهده رفتار آنها در طی دوره درمان ارزیابی کنند.

این مطلب بخصوص زمانیکه درمان یک گونه برای بار اول در حال انجام باشد مهم می باشد . اگر ماهیان واکنش نشان دهند باید فورا مواد حذف شوند ( برای مثال باید مواد شیمیایی با آب شیرین رقیق شوند ) .

بیشتر بدانیم :

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت