خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی ثابت چیست و انواع آن کدامند؟


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی ثابت چیست و انواع آن کدامند؟
ارتودنسی ثابت چیست و انواع آن کدامند؟

ارتودنسی ثابت چگونه عمل می کنند؟ ارتودنسی یکی از زیر شاخه های رشته دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری های دندانی و فک بیمار می پردازد تا دندان ها در جای صحیح خود قرار بگیرند و طرح لبخند بیمار متعادل و زیبا شود. برخی از ابزارهای ارتودنسی برای تغییرات اولیه دندان ها به کار می روند اما برخی از آنها جهت تغییر و اصلاح رشد اجزا صورت به کارمی روند پس به نوعی کاربرد ارتوپدیکی نیز دارند؛ البته بعضی از این تجهیزات به طور همزمان هم کاربرد ارتوپدیکی و هم ارتودنسی را با هم دارند.

آیا در ارتودنسی ثابت نیاز به کشیدن دندان هست؟

در ارتودنسی ثابت گاهی ضرورت کشیدن یک دندان وجود دارد که ارتودنتیست معمولاً آسیاهای کوچک فک بالا و پایین را می کشد اما تا حد ممکن دندان های نیش کشیده نمی شوند اگر دستور کشیدن دندان ها به خوبی توسط ارتودنتیست انجام شود؛ فاصله بین دندانی از بین خواهد رفت.

طول دوره درمان ارتودنسی

طول دوره درمانی می تواند بین 1 الی 2 سال باشد که این امر به شدت نامرتبی های دندان و فک بستگی دارد که بیمار باید برای چکاپ هر 4 هفته یکبار نزد ارتودنتیست خود برود تا ارتودنتیست با تنظیم سیم، اورینگ و فنرها باعث حرکت دندان ها شود.

انجام ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی

ارتودنسی ثابت باید توسط یک متخصص ارتودنسی ماهر و با تجربه انجام شود؛ زیرا به دلیل ظرافت و پیچیدگی کاری و ارائه بهترین روش درمانی و طولانی بودن دوره درمانی، متخصص 3 الی 4 سال بعد از گذراندن دندانپزشکی عمومی می تواند تخصص خود را بگیرد.

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک چیست؟

برخی از تجهیرات ارتودنسی را نمی توان از دندان خارج کرد و به صورت ثابت بر روی دندان ها قرار می گیرند که به نام «ارتودنسی ثابت» شناخته می شوند، اما برخی از تجهیزات قابلیت خارج شدن از دهان و فک را دارند که به این تجهیزات «ارتودنسی متحرک» می گویند.

متخصص ارتودنسی با توجه به نوع مشکل و شدت ناهنجاری های دندان و فک بیمار استفاده از یکی از این تجهیزات را برای بیمار توصیه خواهد کرد که ارتودنسی متحرک به دلیل اینکه برای مسواک زدن می توان آن را خارج کرد راحت تر است اما این امکان وجود دارد که بیمار آن را گم کند که در این صورت پروسه درمانی می تواند طولانی تر شود.

هزینه ارتودنسی ثابت

بعد از گرفتن وقت نزد ارتودنتیست خود می روید و انتظارات خود را به او می گویید؛ او با توجه به سخنان شما، نوع ناهنجاری فک و دندانی و سن شما یکی از روش های درمانی ارتودنسی ثابت را اتخاذ خواهد کرد.

سپس ارتودنتیست هزینه ارتودنسی و مراحل انجام کار را به شما می گوید تا به راحتی بتوانید به درمان فک و دندان خود بپردازید و نتیجه مطلوب را به دست آورید.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت