خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

روش‌های درمانی‌ترمیم و زیبایی دندان کدام اند؟


 
قيمت 0ريال

روش‌های درمانی‌ترمیم و زیبایی دندان کدام اند؟
روش‌های درمانی‌ترمیم و زیبایی دندان کدام اند؟

اگر دندان‌ها دارای کجی یا ظاهری نامناسب درحد خفیف باشند دندانپزشک با کمک ونیر کامپوزیت که روکش‌های دندانی هستند، بدون تراش و با کمک چسب مخصوصی که در طی یک جلسه بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود، بدون آسیب به بافت دندانی باعث زیبایی دندان‌ها شود.

روکش دندان

اگر میزان آسیب به دندان‌ها زیاد باشد با کمک روکش می‌توان اقدام به ترمیم دندان‌ها کرد تا از ایجاد یا گسترش شکستگی جلوگیری کرد، این روش به دلیل ارزان‌تر بودن و قابلیت پوشش فراوانی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بریج

در این روش به کمک دو دندان مجاور روکشی مانند پل بر روی دندان نصب می‌شود تا خلا باقی مانده میان دندان‌ها را پر شود. بریج نسبت به ایمپلنت مقرون به صرفه است؛ به این روش همچنین دندان مصنوعی تکه‌ای ثابت نیز گفته می‌شود که تا ده سال می‌تواند دوام داشته باشد.

ایمپلنت

اگر بیمار دندان‌هایش افتاده باشد با استفاده از ایمپلنت می‌توان فضای خالی را پر کرد که در این روش یک پیچ تیتانیومی در داخل استخوان فک قرار داده می‌شود، سپس تاج دندان بر روی ایمپلنت دندان قرار داده می‌شود که راه حلی بلند مدت و بادوام است.

بلیچینگ

با بلیچینگ می‌توان اقدام به سفیدی دندان‌ها کرد و لکه‌های بد رنگ ایجاد شده بر روی دندان‌ها را پاک کرد که انواع بلچینگ شامل بلیچینگ در خانه و بلیچینگ در مطب هستند که بیمار می‌تواند در مدت زمانی کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست یابد.

پر کردن دندان‌ها با فیلینگ

فیلینگ هایی که از آمالگام ساخته شده‌اند، سطح بیرونی دندان‌ها را ترمیم می‌کنند و برای دندان‌هایی که در انتهای دندان قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما فیلینگ های کامپوزیتی برای ترمیم دندان‌های جلو و عقب مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل شباهت ظاهری که به دندان‌ها دارند، مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرند. تنها عیب فیلینگ های کامپوزیتی این است که زودتر فرسوده می‌شود اما برای پر کردگی‌های کوچک می‌توانند مناسب باشند.

بیشتر بدانیم : دندانپزشکی کودکان

اینله و انله کردن

از این روش‌ها زمانی استفاده می‌شود که پوسیدگی‌ها جای کافی برای قرارگیری مواد پر کننده دندان نداشته باشند؛ آن‌ها از جنس کامپوزیتی هستند و بر روی سطح ظاهری دندان چسبانده می‌شوند.  اینله بدون آسیب به دندان بر روی سطح ظاهری دندان چسبانده می‌شود و از انله در زمانی که آسیب زیادی به دندان وارد شده باشد، استفاده می‌شود.

دندان مصنوعی

افرادی که فاقد بافت اطراف دندان و دندان هستند، می‌توانند به صورت کلی یا جزئی از دندان مصنوعی استفاده کنند.

اصلاح طرح لبخند

برای درمان طرح لبخند می‌توان از روش‌های ترکیبی موارد ذکر شده استفاده کرد که بیمار می‌تواند ابتدا دندان‌های خود را صاف و مرتب کند سپس از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها استفاده کند.

بیشتر بدانیم : دانستنی های ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت