خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

راهنمای اصطلاحات ارتودنسی برای مراجعان و بیماران


 
قيمت 0ريال

راهنمای اصطلاحات ارتودنسی برای مراجعان و بیماران
راهنمای اصطلاحات ارتودنسی برای مراجعان و بیماران

این صفحه حاوی تمامی اصطلاحات و واژگان رایج درمان ارتودنسی دندان است که ممکن است قبل، حین یا بعد از درمان ارتودنسی بارها به گوشتان برخورد کند. هرگاه در فهم یک واژه یا اصطلاح ارتودنسی که توسط متخصص، پرسنل مطب یا دیگران به مشکل برخوردید، می توانید با مراجعه به این صفحه درباره آن اصطلاح، به صورت خلاصه و مختصری مطالبی بخوانید.

دستگاه های ارتودنسی

هر وسیله ای که برای تغییر موقعیت دندان ها یا فک یا به نوعی تأثیرگذاری روی رشد فک و دندان استفاده می شود دستگاه ارتودنسی خوانده می شود. ما تعداد زیادی دستگاه ارتودنسی داریم که در سایت به طور کامل توضیح داده شده اند.

سیم ارتودنسی

سیم ارتودنسی یک آلیاژ فلزی U شکل خاص است که برای کمک به صاف کردن و حرکت مناسب دندان ها به صورت سفارشی و مخصوص قوس فکی شما طراحی شده است. به براکت های ارتودنسی متصل می شود تا حرکت دندان را هدایت کند.

بند ارتودنسی

 بند یا باند یک نوع براکت است که برای ارتودنسی دندان های آسیاب یا دندان های مولر استفاده می شود. این بند به دور دندان های عقب پیچیده می شود.

باندینگ ارتودنسی

فرآیندی است که در آن براکت ها توسط چسب ارتودنسی به دندان ها می چسبند.

براکت ارتودنسی

قطعه ای کوچک از فلز یا سرامیک که روی هر دندان چسبانده می شود. براکت ارتودنسی به عنوان “لنگر” عمل می کند که به ما امکان می دهد حرکت هر دندان را جداگانه کنترل کنیم. از بین براکت ها سیم ارتودنسی عبور میکند

کراس بایت

یک نوع ناهماهنگی یا رابطه غیر عادی یک یا چند دندان با دندان های روبرویش است که در آن دندان های فک فوقانی، در پشت، یا جلویِ دندان های فک پایینی قرار می گیرند. به حالت اولی کراس بایت خلفی و به حالت دوم کراس باید خلفی گفته میشود.

شلوغی یا ازدحام دندان ها

بد ترازی دندان، ناشی از عدم وجود فضای کافی در قوس فکی. به این شکل که چون فک کوچک است یا دندان ها بزرگتر هستند، به دلیل نبود فضای کافی برای رشد، دندان ها دچار شلوغی و ازدحام می شوند.

دی بند

برداشتن براکت های ارتودنسی باند شده یا متصل شده به سطح جلو یا پشت دندان ها. این دیباند کردن آخرین مرحله از مراحل ارتودنسی دندان است. (بعد از اتمام ارتودنسی ثابت)

دیپ بایت

دیپ بایت یک اوربایت شدید است. زمانی که فک بالا بیش از حد از فک پایین جلو باشد دیپ بایت رخ داده است. سایر اصطلاحات ارتودنسی مرتبط با این اصطلاح کوچکی فک پایین، عقب بودن فک پایین یا جلو بودن فک بالا و جلوزدگی فک بالا است.

درمان ارتودنسی اولیه

این درمان به عنوان ارتودنسی پیشگیری نیز شناخته می شود. زمانی است که دندان های شیری هنوز کاملا نریخته اند و دندان های  دائمی نیز به طور کامل در نیامده اند. به این درمان، مرحله اول ارتودنسی دو مرحله ای نیز گفته می شود.

بیشتر بخوانید : دانستنی های ارتودنسی دندان

 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت