خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ویتامین های موردنیاز کودکان دو ساله


 
قيمت 0ريال

ویتامین های موردنیاز کودکان دو ساله
ویتامین های موردنیاز کودکان دو ساله

سن : کودک یک ساله تا کودک دو ساله

شما ممکن است از موادغذایی و میان وعده های سالم و متعادلی استفاده کنید، اما این به معنای مناسب بودن همه ی آنها برای کودکان ۲ ساله نیست. براساس آکادمی اطفال امریکا، کودکان به مکمل های ویتامین اضافی فراتر از میزان مجاز توصیه شده نیاز ندارند. آگاهی از ویتامین های مورد نیاز برای کودکان ۲ ساله، دریافت میزان کافی از آنها و همچنین مشورت با پزشک برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند موثر باشد.

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی شامل ویتامین A، D و K است. یک کودک دو ساله به ۳۰۰ میکروگرم ویتامین آ، ۲۰۰ واحد بین الملل ویتامین د، ۶ میلی گرم ویتامین E و ۳۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارد. در صورت استفاده ی کودک ۲ ساله از شیر، مشکلی در دریافت میزان کافی از ویتامین A و ویتامین D وجود ندارد. یک فنجان شیر خامه گرفته شده حاوی ۱۴۹ میکروگرم ویتامین A و ۱۱۵ تا ۱۲۴ واحد بین الملل ویتامین D است. هویج، سیب زمینی شیرین و تخم مرغ منابع خوبی از ویتامین A محسوب می شوند، در حالیکه ویتامین D در ماست، ماهی سالمون و تخم مرغ وجود دارد. استفاده از روغن سبزیجات از جمله روغن گلرنگ، میوه کیوی و انبه می تواند به دریافت ویتامین E در کودکان کمک کند. بروکلی و اسفناج نیز منابع خوبی از ویتامین E و K به حساب می آیند.

ویتامین های B

ویتامین های گروه B شامل تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، فولات، اسیدپانتوتنیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. براساس دانشگاه ایالتی کلرادو، ویتامین ها در بسیاری از موادغذایی وجود دارند. مصرف گوشت، مرغ، شیر، غلات، نان، تخم مرغ و سبزیجات به ویتامین B دریافتی در کودکان کمک می کنند. همچنین در صورت عدم مصرف کودک از فرآورده های حیوانی برای استفاده از مکمل های ویتامین B12 با پزشک مشورت کنید.

ویتامین C

میزان مورد نیاز ویتامین C برای کودک ۲ ساله ۱۵ میلی گرم است. یک عدد پرتغال ۷۰ میلی گرم ویتامین C دارد. همچنین از سایر منابع خوب این ویتامین می توان به بروکلی، فلفل سبز و قرمز، نخود سبز، کیوی و طالبی اشاره کرد.

رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل برای کودک ۲ ساله می تواند شامل میزان متنوعی از میوه ها، سبزیجات، نان و غلات، پروتئین بدون چربی مانند مرغ و همچنین لبنیات کم چرب باشد. استفاده از میان وعده های سالمی مانند برش هایی از کیوی یا نان گندم کامل و پنیر نیز می تواند به تامین نیاز ویتامینی کودک کمک کند.

بیشتر بخوانید :

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت