خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

بررسی چند پرسش پرتکرار در رابطه با ارتودنسی بارداری


 
قيمت 0ريال

بررسی چند پرسش پرتکرار در رابطه با ارتودنسی بارداری
بررسی چند پرسش پرتکرار در رابطه با ارتودنسی بارداری

۱. آیا استفاده از بریس‌های ارتودنسی در دوره بارداری خطرناک است؟

امروزه به تمام زنان باردار توصیه می‌شود که از انجام برخی فعالیت ها و مصرف بسیاری از غذاها و داروها اجتناب کنند.

خوشبختانه، انجام ارتودنسی دندان در دوران بارداری به هیچ وجه  خطری ایجاد نمی کند. البته لازم است در هنگام استفاده بریس‌ها و براکت های ارتودنسی، اقدامات مراقبتی لازم انجام شود. به هر حال، استفاده ارتودنسی حاملگی ، یک درمان بی خطر و ایمن است. خانم‌ های باردار در صورتی که قبل از شروع دوره بارداری، عکس‌های رادیولوژی یا سایر تصاویر لازم از دندان خود تهیه کرده باشند، مشکلی برای استفاده از ارتودنسی برای فرد باردار وجود نخواهد داشت.

همچنین انجام ارتودنسی در دوران بارداری، باعث ورود فشار و آسیب به بدن فرد نمی‌شود. با این وجود اگر خانم های باردار قبل از شروع بارداری، عکس‌های رادیولوژی دهان و دندان خود را تهیه نکرده باشد، احتمالا استفاده از ارتودنسی را باید به دوران پس از زایمان موکول کنند؛ چون ممکن است اشعه های دستگاه رادیولوژی برای سلامت مادر و نوزاد خطرآفرین باشد. در کل برای انجام ارتودنسی باید از وضعیت دهان و دندان‌ بیمار، عکس رادیولوژی گرفته شود که وضعیت ناهنجاری دندان‌های بیمار و سایر مشکلات موجود در این رابطه، به طور دقیق تشخیص داده شود.

حتما بخوانید :

۲. آیا باردار شدن در مدت درمان ارتودنسی بی خطر است؟

اگر در مدت استفاده از ابزارهای ارتودنسی، باردار شدید، به هیچ وجه نگران نباشید. در واقع، همواره تعدادی از بیماران، در هنگام استفاده از ارتودنسی باردار می شوند یا در دوره شیر دهی قرار می گیرند و به خاطر درمان ارتودنسی هیچ خطری برای آنها ایجاد نخواهد شد. البته خانم‌ هایی که درمان ارتودنسی آنها، در مدت بارداری قرار دارند، باید اقدامات احتیاطی خاصی را مورد توجه قرار دهند.

یکی از بزرگترین مشکلات که احتمالا در این دوران به وجود خواهد آمد، پوسیدگی دندان همراه با التهاب و عفونت لثه‌ است. در این شرایط تمیز کردن مناسب دندان‌ ها و پاک کردن باکتری‌ ها از روی خط لثه به خاطر استفاده از بریس‌های ارتودنسی دشوار است؛‌ به همین خاطر دندان‌ های فرد بیشتر از حالت عادی در معرض خطر پوسیدگی قرار خواهد گرفت. پس لازم است خانم‌ های باردار در تمام دوره بارداری خود، نکات بهداشتی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد و آن ها را به طور کامل رعایت کند.

۳. مصرف مغزیجات در ارتودنسی بارداری، چگونه باید باشد؟

مصرف مغزیجات به خاطر اینکه سفت و خشک هستند، می تواند به وسایل ارتودنسی آسیب وارد کنند و باید از مصرف آن خودداری کرد. اما این مغزیجات برای رشد و تکامل نوزاد بسیار مفید است؛ پس باید به صورت پودر شده مصرف شود که هم به دستگاه های ارتودنسی آسیب وارد نشود و هم به رشد و تکامل نوزاد کمک کند.

منبع : مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت