خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

از ارتودنسی طبیعی چه می دانید؟


 
قيمت 0ريال

از ارتودنسی طبیعی چه می دانید؟
از ارتودنسی طبیعی چه می دانید؟

امروزه دغدغه بیشتر افراد زیبایی و جذابیت ظاهری است که مشخصه اصلی آن دندان های شفاف، هم ردیف و زیبا است. علم ارتودنسی به کمک این افراد آماده و در جهت زیبایی هر چه بیشتر ظاهر شما عمل کرده است. اما بیشتر افراد از وجود این قاب های فلزی در دهانشان در بعضی از مراسم، خصوصا مراسم رسمی، احساس خجالت می کنند و این سیم ها و ابزارهای محسوس حس اعتماد به نفس را از این افراد می گیرد. روش ارتودنسی طبیعی با ظاهر نامحسوس و هم رنگ دندان ها باعث اعتماد به نفس در شما می شود و آرامش را برایتان به همراه دارد؛ به همین دلیل، این روش ارتودنسی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

این روش بسیار آسان است و عیوب و ناهنجاری دندان ها را اصلاح می کند.

اگر می خواهید با این روش ارتودنسی مدرن بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع ارتودنسی

قبل از اینکه به معرفی ارتودنسی طبیعی بپردازیم، ابتدا کمی راجع به انواع ارتودنسی با شما صحبت خواهیم کرد. متخصصان علم ارتودنسی همواره توصیه می کنند که بهتر است ارتودنسی را در سنین کودکی بین 8 تا 12 سال و قبل از بزرگسالی انجام دهید؛ زیرا استخوان های کودکان هنوز جای رشد دارد و به راحتی جابه جا می شود و مشکلات نامرتبی دندان های کودکان نسبت به بزرگسالان زودتر اصلاح می شود.

ارتودنسی به دو روش عمده تقسیم می شود: ارتودنسی ثابت و ارتودنسی محرک که هر کدام از این روش ها به روش های دیگری دسته بندی می شوند.

  • ارتودنسی فلزی با براکت های فلزی
  • ارتودنسی لینگوال یا  ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی طبیعی با براکت های سرامیکی

بیشتر بخوانید : همه چیز در رابطه با درمان ارتودنسی

ارتودنسی فلزی

رایج ترین نوع ارتودنسی، ارتودنسی طبیعی فلزی محسوب می شود که براکت هایی از جنس استیل ضد زنگ دارد و مشکلات و ناهم ردیفی های دندان ها را اصلاح می کند؛ ولی بارزترین عیب این روش، وضعیت ظاهری بیمار است که براکت های فلزی ارتودنسی آن کاملا در دندان های فرد مشخص هستند؛ به طوری که بریس های آن موقع حرف زدن یا لبخند زدن در مقابل چشم اطرافیان جلب توجه می کنند.

ارتودنسی نامرئی یا لینگوال

در این روش متخصص دندان پزشکی براکت ها را به سطح خارجی دندان ها ( فک بالا و فک پایین) متصل می کند که کاملا دیده نمی شوند. از مهم ترین اشکالات این روش، این است که زبان را اذیت و تحریک می کند و احتمال شکستگی براکت ها وجود دارد. همچنین بسیار گران است و برای همه افراد مناسب نیست.

ارتودنسی با براکت های سرامیکی

از انواع ارتودنسی ثابت است که به آن «ارتودنسی طبیعی» هم گفته می شود به گونه ای طراحی شده که در این روش به جای سیم و بریس های فلزی، از براکت های شفاف و همرنگ دندان استفاده می شود. یکی از ویژگی های اصلی این روش، این است که اطرافیان متوجه سیم ها و بریس های دندان شما نمی شوند؛ چون از موادی از جنس شیشه یا سرامیک ساخته شده اند. همچنین، کش های به کار رفته در این روش ارتودنسی کاملا بی رنگ، شفاف و نامحسوس طراحی شده اند.

این بریس های شفاف بیش تر روی دندان های بالا کار گذاشته می شود و از ارتودنسی فلزی برای دندان های پایین استفاده می شود تا فشار ناشی از دندان ها به براکت ها آسیب وارد نکند.

منبع :

مجله اینترنتی دندانپزشکی

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت