خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

همه چیز در مورد استفاده از روش درمانی ارتودنسی دندان ژله ای


 
قيمت 0ريال

همه چیز در مورد استفاده از روش درمانی ارتودنسی دندان ژله ای
همه چیز در مورد استفاده از روش درمانی ارتودنسی دندان ژله ای

ارتودنسی دندان  یکی از روش های نوین دندان پزشکی است که می تواند مشکلات دندانی را نظیر شلوغ بودن بیش از حد دندان ها، جلو بودن بیش از حد دندان های جلویی، روی هم قرار گرفتن دندان ها، فاصله داشتن بیش از حد دندان ها، مواردی مانند اوربایت، آندربایت و کراس بایت را می ‌تواند برطرف کند.

درمان ارتودنسی شامل روش های مختلفی است که عبارتند از:

ارتودنسی ثابت فلزی

ارتودنسی ثابت سرامیکی

ارتودنسی ثابت بی رنگ

ارتودنسی فلزی

ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی دندان ژله ای

انواع ارتودنسی دندان ژله ای یا نامرئی

ارتودنسی ژله ای خودش جزء زیر مجموعه ارتودنسی های نامرئی قرار می گیرد و می تواند به دو دسته پرانتزهای زبانی و ارتودنسی دندان ژله ای تقسیم شود.

نحوه نصب ارتودنسی دندان ژله ای

ارتودنسی دندان ژله ای که به آن ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین هم گفته می شود، مراحل مختلفی برای نصبش وجود دارد.

ابتدا شما باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و از او مشاوره بگیرید. پزشک ارتودنسی شما در جلسه اول یک عکس سه بعدی از دندانه ایتان می گیرد که بتواند آن را بررسی کند. همچنین مشخص شود که آیا شما می توانید برای درمان مشکلات دندانی تان از این نوع ارتودنسی استفاده کنید یا خیر.

پس از این که عکس برداری انجام شد و پزشک دندان و دهان شما را معاینه کرد و مشخص شد که می توانید از ارتودنسی دندان ژله ای برای درمان مشکلات دندانی تان استفاده کنید، وقت آن می رسد که پزشک ارتودنسی شما توسط یک برنامه سه بعدی از پیش تعیین شده با استفاده از عکس سه بعدی دندان، به شما نشان دهد که طول درمان تان به چه شکل خواهد بود و شما در هر مرحله از درمان چه چیزی را باید انتظار داشته باشید. همچنین در این مرحله پزشک هزینه ارتودنسی دندان ژله ای و طول درمان آن را هم برایتان مشخص می کند.

پس از آن عکس سه بعدی به لابراتوار های ساخت ارتودنسی ارسال شده و ساخته می شود.

در مرحله بعد پزشک ارتودنتیست آن را روی دندان شما قرار می دهد.

پرانتز زبانی چیست؟

پرانتزهای زبان یکی از انواع بریس های نامرئی می باشد. این بریس ها به طور سفارشی ساخته می شوند و به دقت زیادی احتیاج دارند. به بریس های زبانی، بریس های لینگوال هم گفته می‌شود. این بریس ها دقیقا همانند بریس های سنتی می‌باشند که از براکت و سیم ها برای تراز بندی دندان و ترمیم مشکلاتش استفاده می‌کنند. معمولا این بریس ها برای دندان های جلویی کاربرد دارد.

آن ها به گونه ای طراحی شده اند که در داخل دهان و پشت دندان‌های جلو نصب می‌شوند. این بریس ها طیف وسیعی از مشکلات را می توانند حل کنند. هم بزرگسالان و هم نوجوانان می‌توانند برای درمان مشکلات دندانی شان از بریس های زبانی یا لینگوال استفاده کنند. این بریس ها به گونه ای بر روی دندان نصب می شود که از روبرو هیچ چیزی مشخص نمی شود و تمام براکت ها و سیم ها از داخل به دندان چسبیده‌اند.

رفرنس


قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت