خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

در دوران بارداری چه بلایی بر سر دندان ها می‌آید


 
قيمت 0ريال

در دوران بارداری چه بلایی بر سر دندان ها می‌آید
در دوران بارداری چه بلایی بر سر دندان ها می‌آید

رخ دادن مشکلات دندان مانند پوسیدگی لثه‌ها، پوسیدگی دندان‌ها، رشد عقل، ترک خوردن دندان‌ها و درد دندان در دوره بارداری بسیار رایج است. عوامل مختلفی که بر روی این عارضه ها دخیل هستند، شامل موارد زیر است:

  • تغییرات هورمونی
  • کاهش سطح کلسیم
  • تمایل به مصرف شیرینی جات
  • تاثیرات ویار بر دندان

تغییرات هورمونی، مهم‌ترین عامل دندان‌ درد در دوره بارداری است

اولین اتفاقی که بعد از بارداری رخ می‌ دهد، تغییرات هورمونی است. تغییرات هورمونی علاوه بر تأثیرات بسیار زیاد بر روی ساختار بدن بر روی سلامتی دندان‌ ها هم اثرگذار است و موجب التهاب و ورم لثه ‌ها می‌ شود. این مشکل به ‌اصطلاح به نام ژنژیوت بارداری معروف است که در صورت عدم درمان ممکن است بیماری‌های لثه و عفونت شدید لثه اتفاق افتد. پس در صورت مواجه شدن با ورم و عفونت لثه، حتماً برای درمان به دندانپزشکی بارداری مراجعه کنید.

کاهش سطح کلسیم، تضعیف مینای دندان را به همراه دارد

آیا می دانستید، در دوره بارداری سطح کلسیم بدن به ‌شدت کاهش پیدا می ‌کند و در صورت عدم تأمین کلسیم مورد نیاز بدن ممکن است با تضعیف مینای دندان مواجه شوید؟ به همین دلیل، بیشتر خانم‌های باردار با پوسیدگی دندان و دندان ‌درد روبرو هستند.

بیشتر بخوانید :

تمایل به مصرف شکر سلامتی دندان ‌ها را به ‌شدت تهدید می ‌کند

بسیاری از خانم های بارداری این تجربه را دارند که در دوره بارداری به مصرف برخی مواد غذایی احساس نیاز پیدا می‌ کنند؟ این شرایط به دلیل تغییرات هورمونی و روانی اتفاق می ‌افتد. بسیاری از خانم ‌ها در مصرف برخی مواد غذایی مانند شکر و شیرینی جات زیاده ‌روی می ‌کنند و همین موضوع موجب می‌ شود سلامتی دندان ‌ها به خطر بیافتد. پس سعی کنید در دوره بارداری در مصرف مواد غذایی مضر برای دندان ‌ها زیاده روی نکنید.

از تأثیرات بد ویار بارداری بر روی سلامتی دندان‌ها غافل نشوید

اگر در دوره بارداری ویار را تجربه می‌کنید بدانید که التهاب لثه ‌ها با افزایش حالت تهوع رخ می ‌دهد. هنگام قرارگیری دندان ‌ها در معرض اسید معده و از بین رفتن مواد معدنی، مینای دندان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و احتمال این که با بیماری لثه و پوسیدگی دندان روبرو شوید، بسیار زیاد است.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت