خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت‌های بین ارتودنسی بزرگسالان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان


 
قيمت 0ريال

تفاوت‌های بین ارتودنسی بزرگسالان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان
تفاوت‌های بین ارتودنسی بزرگسالان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان

تفاوت اصلی بین ارتودنسی بزرگسالان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان آن است که در جوانان، استخوان‌های فک هنوز به رشد کامل نرسیده و در حال رشد می‌باشد. در حالی که در بزرگسالان، رشد این استخوان‌ها متوقف شده است و به همین دلیل ممکن است رفع ناهنجاری‌های فک آنها فقط از طریق جراحی امکانپذیر باشد. تفاوت‌های دیگری که از این نظر بین ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان وجود دارد عبارتند از:

آسیب‌دیدگی لثه‌ها و استخوان دندان‌ها (بیماری‌های پریودنتال)

احتمال ابتلاء به بیماری‌های لثه و یا حتی آسیب‌‌دیدگی استخوان دندان‌ها در اثر عفونت لثه یا بیماری‌های پیشرفته پریودنتال و یا نساز به عصب کشی دندان در بزرگسالان بسیار بیشتر از کودکان است. افرادی که دندان‌های صاف و مرتب داشته باشند، کمتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های لثه قرار دارند.

پوسیدگی یا افتادگی دندان‌ها

بعضی از دندان‌ها ممکن است به مرور زمان دچار پوسیدگی شده و یا از جای اصلی خود جابه‌جا شوند و رفع مشکل آنها تنها از طریق ارتودنسی امکانپذیر خواهد بود. همچنین افتادن دندان‌ها هم می‌تواند باعث شود که دندان‌های مجاور به سمت فضای خالی ناشی از آن حرکت کنند و این باعث افزایش خطر ناهنجاری‌های فک و بروز بیماری‌های لثه و دندان درد می‌شود.

درمان ارتودنسی ناقص در دوران نوجوانی

بسیاری از بزرگسالان در دوران کودکی یا نوجوانی خود، بخشی از یک دوره درمان ارتودنسی را طی کرده‌اند اما بعد از آن هیچ‌گاه برای تکمیل درمان خود اقدام نکرده‌اند. بنابراین حالا که به سن بزرگسالی رسیده‌اند، تصمیم می‌گیرند که درمان ارتودنسی خود را کامل کنند تا بتوانند به دندان‌های سالم و لبخند زیبایی که همیشه آرزوی آن را داشته‌اند، دست پیدا کنند.

نتیجه و مراقبت‌های پس از انجام ارتودنسی

در اوایل دوره درمان ارتودنسی بزرگسالان احتمالاً شما برای صحبت کردن یا غذا خوردن، کمی مشکل یا ناراحتی خواهید داشت، اما بعد از مدتی این احساس برطرف می‌شود. در طول مدتی که بریس‌ها در دهان شما قرار دارد، سعی کنید دندان‌های خود و براکت‌ها را کاملاً تمیز نگه دارید. اگر در ارتودنسی بزرگسالان از بریس‌های چسبانده شده و غیر قابل برداشتن استفاده می‌کنید، ذرات غذا و جرم می‌تواند به راحتی در بین دندان‌‌ها و لثه‌های شما گیر بیفتد.

به منظور کاهش خطر پوسیدگی دندان‌ها لازم است در این مدت برای مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و بهداشت دهان و دندان خود بیشتر وقت بگذارید و مصرف قند و شیرینی را تا جایی که می‌توانید کمتر کنید. پلاک‌های باکتریایی و ذرات قند در ترکیب با یکدیگر باعث تولید اسید می‌شوند که در صورت سهل‌انگاری در بهداشت دهان و دندان، می‌تواند منجر به کلسیفه شدن (لکه‌های سفید) و پوسیدگی دندان‌ها شود.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی چه در کودکان و چه در بزرگسالان به طول مدت درمان، سن، میزان و شدت مشکل شما و نوع بریسی که متخصص ارتودنسی برای شما توصیه می‌کند، بستگی خواهد داشت. قبل از شروع درمان با بیمه درمانی یا تکمیلی خود هماهنگی کنید تا مشخص شود که آیا هزینه‌های ارتودنسی شما را پوشش می‌دهد یا خیر.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت