خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چرا باید ارتودنسی کرد؟


 
قيمت 0ريال

چرا باید ارتودنسی کرد؟
چرا باید ارتودنسی کرد؟

اغلب افراد دندان های ترک خورده، شکسته، ناصاف و در هم دارد که از طریق درمان ارتودنسی باعث صاف و منظم شدن دندان ها می شود و ظاهر آن ها را زیباتر می کند. حتی تمیز کردن آن ها راحت تر است. برخی افراد فقط دندان های آن ها جلوتر از فک پایین است. ظاهری نازیبا و ناخوشایند دارد و احتمال زیادی وجود دارد که این دندان ها برجسته، دچار آسیب دیدگی و صدمه شود؛ اما به درمان ارتودنسی می‌توان آن ها را حرکت و در جای درست و مناسب قرار داد.

در بعضی از افراد فک بالا و پایین با هم منطبق نبوده و در جای درست خود هنگام گاز زدن قرار نمی گیرد که با درمان ارتودنسی قابل درمان است. زمانی که دندان‌ها به صورت صحیح و درست کنار هم قرار نمی‌گیرند، می‌تواند موجب درد و فشار روی ماهیچه های فک شود و مشکلاتی در فکر ایجاد کند. همچنین باعث سردرد بیمار می‌شود که با درمان ارتودنسی و قرار گرفتن بریس ها ایجاد می شود.

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

بهترین زمان ارتودنسی در دوران کودکی از زمانی است که استخوان های فک متوقف نشده و رشد نکرده است؛ زیرا بسیاری از مشکلات دندانی و فک به کمک ارتودنسی برطرف می‌شود؛ اما بزرگسالان هم می توانند درمان ارتودنسی را انجام دهد و این عمل در سنین بالاتر امکان پذیر است. به هر حال داشتن دندان های صاف و منظم و لبخند زیبا با اهمیت تر از سن ارتودنسی است. در کودکان باید صبر کرد تا تعداد کافی دندان در دهان رشد کند و سپس درمان شود. زمان شروع ارتودنسی هنگام رشد دائمی دندان ها است که با افتادن دندان های دائمی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید :

بهترین زمان ارتودنسی دندان از نظر سازمان دندانپزشکی آمریکا

سازمان دندان‌پزشکی آمریکا بهترین زمان را برای بررسی معایب دندانپزشکی در سن هفت سالگی می داند و بهترین سن برای درمان ارتودنسی در سن هشت تا نه سالگی است. چرا که در این سن رویش مجدد دندان ها و تغییر دندان قابل تشخیص است و اگر مشکلاتی برای شکل دندان ها و حتی سلامت آن ها به وجود آید، قابل تشخیص و درمان است. در این سن دندان‌های آسیاب شروع به رشد کرده و متخصص ارتودنسی  پس از معاینه می تواند حالت و فرم دندان‌ها را ارزیابی کند. متخصص ارتودنسی می تواند مشخص کند دندان های بالا و پایین در چه زاویه ای جلو یا عقب حرکت کنند.

نظر کلی دندانپزشکان ایرانی، اروپایی و آمریکایی اعتقاد به این است که بهترین فرصت تا ده سالگی یا دوازده سالگی و بعد از آن به دلیل رشته کامل دندان ها و فک نتیجه دلخواه را به دست نمی آورد. بسیاری از افراد در سنین بالاتر و بزرگ سالی در حالی که رشد دندان‌ها و فک به پایان رسیده است، به جهت صاف کردن دندان های نامرتب و شلوغ، متقاضی استفاده از درمان ارتودنسی هستند. انجام هر کاری در این سن امکانپذیر نیست ولی اگر لثه های بیمار سالم باشد و تحلیل لثه صورت نگرفته باشد و دندان ها در دهان وجود داشته باشد، امکان انجام ارتودنسی صرفا برای ردیف کردن دندان ها وجود دارد ولی تغییرات فک و رفع ناهنجاری ها ممکن نیست.

منبع : مجله ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت