خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

طلا


 
قيمت 0ريال

طلا
طلا

طلا اولین فلز گرانبهایی بود که در صنعت جواهرسازی مورداستفاده قرار گرفت. احتمالا دلیل آن را می‌دانید! طلا هرگز زنگ نمی‌زد، سیاه نمی‌شود و همیشه مثل آفتاب درخشان است. در اسطوره‌های باستانی از طلا به عنوان نور خدایان یاد شده است و به همین خاطر طلا برای مردم عادی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. فقط فرعون و دیگر شخصیت‌های مهم مصر اجازه استفاده از طلا را داشتند.

طلا را می‌توان به صورت خالص در طبیعت به صورت دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی پیدا کرد.

طلا به دلایل زیر ارزش بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزات دارد:

  • کمیابی
  • کاربردپذیری آسان
  • تصفیه راحت
  • مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی
  • رنگ متمایز
  • واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر

از این فلز قیمتی برای ساخت انواع وسایل زینتی، زیورآلات و حتی ابزار جنگی و پزشکی استفاده می‌شد.

طلا می‌تواند با بسیاری از فلزها آلیاژ شود. این آلیاژها عموما برای رسیدن به درجه‌های مختلف سختی و نرمی‌، دمای ذوب مناسب، ایجاد رنگ متفاوت تهیه می‌شوند. مس رایج‌ترین فلز در آلیاژهای طلاست و باعث قرمزتر شدن رنگ آلیاژ می‌شود. میزان طلای موجود در هر آلیاژ از واحد ۲۴ یا واحد ۱۰۰۰ محاسبه و مطرح می‌شود. طلای ۱۸ عیار به معنی ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلز دیگر و طلای ۹۰۰ به معنی ۹۰۰ واحد طلا و ۱۰۰ واحد فلز دیگر است. شاید جالب باشد بدانید هند بزرگ‌ترین واردکننده طلا در جهان است به این خاطر که تقاضای جواهرات طلا در این کشور بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید : خرید آنلاین طلا  

طلای زرد

طلای ۲۴ عیار روشن‌ترین و درخشان‌ترین رنگ زرد طلایی را داراست. هر چه فلزات دیگری به آن اضافه شوند از درخشندگی و زردی آن بیشتر کاسته می‌شود. در صنعت جواهر سازی، اغلب از روکش طلای ۲۴ عیار روی مصنوعات استفاده می‌شود تا درخشندگی رنگ آن حفظ شود. دلیل اینکه از خود طلا به طور خالص در ساخت جواهرات استفاده نمی‌شود، نرمی زیاد آن است که باعث می‌شود استحکام کمتری داشته باشد. از این رو همیشه آن را با فلزات گرانبهای دیگر آلیاژ می‌کنند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، میزان سختی آن کمتر است اما در عوض خلوص بیشتری دارد

طلای رزگلد

رنگ قرمز این طلا از آلیاژ مس و طلای خالص حاصل می‌شود. هر چه قرمزی جواهرات طلا بیشتر باشد، یعنی مس بیشتری در آن استفاده شده و قیمت و ارزش آن کمتر است. در عوض، هر چه مس بیشتر باشد، رنگ رزگلد آن بیشتر خواهد بود. این طلا را با نام «طلای قرمز» هم یاد می‌کنند. البته اگر مس کمتری در ترکیب آن به کار رفته باشد، رنگ آلیاژ صورتی می‌شود که به آن «طلای صورتی» می‌گویند. رزگلد نسبت به طلای زرد و سفید امروزی‌تر است و طرفداران بیشتری دارد.

طلای سفید

طلای سفید همان طلای زرد است که یک لایه فلز سفید همچون نیکل، پالادیم یا پلاتین روی آن کشیده شده است. طلای سفید همیشه یک روکش رودیوم دارد تا علاوه بر حفظ سفیدی، براق و درخشان هم بماند. ازآنجا که برخی افراد به نیکل حساسیت دارند، به‌جای نیکل از پالادیوم استفاده می‌شود. این فلزاز نیکل گران‌تر است اما احتمال اینکه واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند کمتر است. اگر از پالادیوم در طلای سفید استفاده شود، دیگر نیازی به روکش رودیوم نیست زیرا پالادیوم نوعی رنگ خاکستری به طلا می‌دهد. معمولاً روکش رودیوم وقتی ساییده می‌شود طلا یه رنگ زرد کدر دیده می‌شود.

منبع : طلافروشی اینرنتی کیش طلا

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت