خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

کاربرد کامپوزیت دندان چیست ؟


 
قيمت 0ريال

کاربرد کامپوزیت دندان چیست ؟
کاربرد کامپوزیت دندان چیست ؟

کاربرد کامپوزیت دندان اصلاح نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان است. یک دندانپزشک ماهر و مجرب می تواند با بهره گیری از بهترین مواد، عیوب دندان های فرد را با این روش به بهترین شکل ممکن برطرف کند. زمانی که پوسیدگی دندان توسط دندانپزشک برداشته می شود، از کامپوزیت دندان می توان برای پر کردن فضای خالی و ترمیم شکل ظاهری آن استفاده کرد.

ونیر کامپوزیتی بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندان های جلو به کار می­رود. ممکن است فرد در ظاهر دارای دندان های سالم و منظمی باشد، اما برای تغییر در رنگ دندان، خواهان این روش است تا یک لبخند زیبا و جذاب داشته باشد. دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی با بررسی شرایط فرد و ویژگی های صورت و دهان و دندان، بهترین گزینه را پیشنهاد می دهد.

برخی افراد هنگام خندیدن و یا صحبت کردن، لثه هایشان مشخص می شود که به دلیل کوتاه بودن دندان ها این اتفاق رخ می دهد. به این حالت لبخند لثه ای گفته می شود. خوشبختانه امروزه با پیشرفتی که در علم دندانپزشکی روی داده است، این موضوع به راحتی قابل حل است. درمان در مطب دندانپزشکی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. بدین صورت که با بالا بردن اندکی از لثه و سپس با کمک ونیر کامپوزیت، طرح لبخند فرد اصلاح شده و اعتماد به نفس وی حین صحبت کردن و لبخند زدن بالا می رود.

چنانچه علت لبخند لثه ای به دلیل کوتاهی لب باشد، روش های ترمیمی دیگری باید بکار گرفته شود. مثلا می توان با تزریق بوتاکس و جراحی پلاستیک، موقعیت لب بالا را تغییر داد. شما می توانید مطلب لبخند لثه ای چیست و روش اصلاح آن را در این قسمت مشاهده کنید.

کامپوزیت دندان روشی کم هزینه بوده و در آن دندان تراش داده نمی شود. در گذشته برای سفید کردن دندان ها از روکش استفاده می شد که مستلزم تراش قسمت زیادی از دندان بود. اما امروزه با پیشرفت روش های نوین، بخصوص کامپوزیت دندان نیازی به تراش دندان نبوده و کامپوزیت روی دندان فرد چسبانده می شود.

 تمام مراحل آن نیز در داخل مطب انجام شده و نیازی به لابراتوار نیست. به همین دلیل تطابق رنگ کامپوزیت با دندان، بهتر انجام می شود.

اگر بیمار دارای دندان های بهم چسبیده باشد و سن پایینی داشته باشد، بهترین گزینه کامپوزیت است. زیرا اگر فرد با گذشت زمان احساس نارضایتی کند و یا به هر دلیلی پشیمان شود، به راحتی می­توان کامپوزیت را با لمینت دندان تعویض کرد.

چنانچه فک و دندان ها روی هم قرار گرفته باشند( اکلوژن)، ابتدا دندانپزشک ارتودنسی را پیشنهاد می دهد تا نظم دندان ها ایجاد شده و سپس اقدام به دیگر مراحل زیبایی و ترمیم دندان ها می کند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت