خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مقایسه کامپوزیت دندان با لمینت و بلیچینگ


 
قيمت 0ريال

مقایسه کامپوزیت دندان با لمینت و بلیچینگ
مقایسه کامپوزیت دندان با لمینت و بلیچینگ

مقایسه کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان

کامپوزیت یا بلیچینگ دندان ، هر دو با هدف ترمیم و زیبایی دندان  انجام می شوند اما به طور کلی با هم متفاوتند. زمانی که رنگ دندان تغییر می کند و یا خراب و پوسیده می شود، دندان پزشک ابتدا بخش پوسیده را حذف کرده و سپس دندان را پر می کند و سطح دندان طی مراحلی با کامپوزیت دندان پوشیده می شود. در بلیچینگ دندان، سطح دندان هایی که دچار زردی یا بدرنگی شده اند چند درجه روشن تر می شود. در این روش که بهتر است توسط متخصص دندان پزشکی انجام شود و نه توسط سالن های زیبایی یا خود فرد، از ژل مخصوص سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

برای دندان هایی روشن تر و نتایج بهتر از روش های سفید کردن دندان می توان از ترکیب این دو روش بهره برد. در صورتی که می خواهید کامپوزیت دندان انجام دهید دندان پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا قبل از انجام کامپوزیت ابتدا بلیچینگ دندان انجام دهید. بعد از بلیجینگ، کامپوزیت متناسب با رنگ دندان ها می تواند صورت گیرد. وقتی کامپوزیت انتخابی روی دندان ها قرار داده شد دیگر نمی توان رنگ آن را تغییر داد.

مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان

لمینت سرامیکی پوسته نازکی از جنس پرسلن (نوعی سرامیک) است که منطبق با دندان فرد در آزمایشگاه ساخته، و روی سطح خارجی دندان کار گذاشته می‌شود. شفافیت لمینت‌های سرامیکی به این نوع روکش‌ها جلوه‌ای کاملا طبیعی می‌بخشد.

کامپوزیت ونیر رزین سفید مهندسی شده‌ای است که به طور مستقیم روی سطح خارجی دندان قرار می‌گیرد. رنگ رزین به کار رفته کاملاً شبیه رنگ دندان است و ظاهری طبیعی دارد.

لمینت  دندان سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت ونیر فضای بزرگتری را پر می‌کند. بنابراین در همه مواردی که دندانپزشک ترمیم و زیبایی  استفاده از روکش را تایید می‌کند، از نقایص جزئی تا شدید، می‌توان از آن استفاده کرد. در صورتی که لمینت سرامیکی روی دندان های دو ردیف بالایی و پایینی به کار رفته باشد، دیگر حتی نیاز به سفید کردن دندان هم نیست. برخلاف لمینت، کامپوزیت ونیر قادر به پر‌کردن فضاهای وسیع نیست و اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، طول آنها خیلی کوتاه باشد، یا بخش بزرگی از دندان شکاف خورده یا شکسته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد. کامپوزیت ونیر معمولا در موارد زیبایی جزئی نظیر ترک‌های کوچک، تغییر رنگ دندان‌ها، یا انطباق نداشتن جزئی دندان‌ها به کار برد.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت