خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

سریعترین ارتودنسی چقدر طول می کشد؟ اصلا ارتودنسی سریع یعنی چه؟


 
قيمت 0ريال

سریعترین ارتودنسی چقدر طول می کشد؟ اصلا ارتودنسی سریع یعنی چه؟
سریعترین ارتودنسی چقدر طول می کشد؟ اصلا ارتودنسی سریع یعنی چه؟

به دنبال سریعترین ارتودنسی بودن کاملا طبیعی است: همیشه این نگرانی برای مردم وجود دارد که “ارتودنسی ممکن است سال های زیادی طول بکشد” و بنابراین نگرانی از زمان طولانی درمان ارتودنسی یکی از دلایل فرار از ارتودنسی است!

در این مقاله با ذکر دلیل و ارایه چندین نمونه نشان خواهیم داد که این “پیش فرض” درست نیست!

قبلا در مقاله زیر از همین سایت  به بحث متوسط طول مدت درمان ارتودنسی -در کنار تعدادی دیگر از شایعترین سوالات ها در مورد ارتودنسی- اشاره کرده ایم و توصیه می کنیم حتما به این مقاله هم سری بزنید:

 سخنی صادقانه در مورد ارتودنسی

بیشتنر بخوانید : هزینه ارتودنسی چه قدر است ؟

اما به طور خلاصه:

زمان متوسط برای طول مدت ارتودنسی، اغلب در حدود حداقل  ۱ سال برای وقتی که دندان کشیده نمی شود و حدود حداقل  ۱٫۵ سال برای وقتی که دندان کشیده می شود خواهد بود.

البته در مواردی که پیچیدگی کار زیاد باشد و یا مشکل شدید باشد ممکن است درمان به بیشتر از ۲ سال هم بکشد. اما درمان طولانی زمانی قابل قبول است که در نهایت نتیجه ایده آل یا مناسب حاصل شود و این اطاله درمان به علت بی نظمی بیمار و یا ضعف متخصص ارتودنسی نبوده نباشد!

اما بسیار پیش می آید که مردم به خاطر نگرانی از بلند بودن مدت درمان ارتودنسی ،  دست به کارهای جایگزین (مثل: ارتودنسی سریع ، ارتودنسی در یک جلسه! ، صاف کردن بدون ارتودنسی و …) می زنند در حالیکه در واقع این پیش فرض صحیح نیست!

حتی بسیاری از همکاران دندانپزشک هم ممکن است باور نکنند یا اطلاع نداشته باشند که

بسیاری از مشکلات (حتی گاهی به ظاهر پیچیده) را در مدتی کوتاه در حدود ۶ ماه و حتی کمتر می توان با سریعترین ارتودنسی اصلاح کرد!

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

http://www.orthoinfo.ir/


قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت