خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی پیشگیری و رشد فک در کودکان و افزایش فضا براى رویش دندان‌ها


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی پیشگیری و رشد فک در کودکان و افزایش فضا براى رویش دندان‌ها
ارتودنسی پیشگیری و رشد فک در کودکان و افزایش فضا براى رویش دندان‌ها

بسیاری از والدین به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا با رشد فک در کودکان فضا براى رویش دندان‌ها باز می‌شود؟ در این مقاله به بررسی ارتودنسی پیشگیری و رشد فک در کودکان و افزایش فضا براى رویش دندان‌ها می‌پردازیم.

دلایل انجام ارتودنسی در کودکان

وجود هر یک از مشکلات زیر در کودک، از دلایل انجام ارتودنسی در کودکان است:

اشکال در جویدن غذا/ از دست دادن زودهنگام دندان‌های شیری/ تنفس از راه دهان/ کرودینگ یا شلوغی و نامرتبی دندان‌ها و یا رویش دندان اضافه/ مکیدن انگشت شست/ موقعیت نامناسب فکین/ گاز گرفتن گونه از درون دهان به دلیل رویش نامناسب دندانها/ عدم قرار گیری دندان‌های جلو بر روی هم و یا قرار گرفتن به شکل غیرطبیعی/ نامتقارنی صورت به علت نامرتبی دندان ها یا موقعیت فکین/ دندان قروچه

سن مناسب برای ارتودنسی در کودکی

توصیه ما این است که کودکان را در سن 7 سالگی نزد متخصص ارتودنسی کودکان برده تا مورد معاینه قرار گیرند.

یک متخصص ارتودنسی حاذق با معاینه قادر است پیش بینی کند که کودک در آینده دچار مشکلات مرتبط با ارتودنسی هم چون کرودینگ و … خواهد شد یا مسیر رشد فک و رویش دندانها صحیح است و احتمال بروز این مشکلات در کودک وجود ندارد

در صورت تشخیص زودهنگام مشکلاتی نظیر کرودینگ یا شلوغی دندانها، موقعیت نامناسب فکین، عدم قرار گرفتن دندانهای بالا و پایین روی هم، از دست دادن زودهنگام دندانهای شیری و… توسط متخصص ارتودنسی دندان میتوان برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم را انجام داد. با تشخیص زودهنگام دوره درمان نیز کوتاهتر شده و بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

گاهی تشخیص مشکل به گونه‌ای است که نیاز به هیچ مداخله درمانی ندارد و فقط نیاز است که روند رشد فک و دندان‌ها زیر نظر پزشک باشد. در این صورت جای نگرانی نیست و تنها باید مطمئن شوید که مشکل موجود، حاد و جدی است یا فقط یک مرحله گذرا است و هیچ گونه اقدام درمانی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی پیشگیری و مزیتهای انجام آن

تشخیص زود هنگام و اقدام به درمان زودهنگام، در صورتی موثر خواهد بود که قوس دندانی و فکها هنوز تکمیل نشده است و در حال رشد است. انجام ارتودنسی پیشگیری این مزیت را دارد که فک کودک هنوز در حال رشد است و میتوان تا اندازه قابل توجهی این مشکلات را برطرف کرد. به طور کلی با تشخیص زودهنگام دوره درمان بسیار کوتاهتر خواهد بود.

هم چنین اقدام به ارتودنسی پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌تر پیشگیری می‌کند و موجب آسانتر شدن انجام درمان ارتودنسی در سنین بالاتر با دوره درمان کوتاهتر میشود.

در ارتودنسی پیشگیری، در بسیاری موارد فضای مورد نیاز برای رشد دندانهای دائمی با کمک وسایل ارتودنسی مخصوص ایجاد شده و با تعدادی براکت رشد دندان‌ها و فک‌ها هدایت میشود.

ارتودنسی پیشگیری در حقیقت مرحله نخست درمان است و مرحله دوم و تکمیلی درمان در سنین بالاتر با قرار دادن براکت‌های ارتودنسی انجام می‌شود. اما درمان تکمیلی بسیار آسان و کوتاه خواهد بود.

انجام ارتودنسی پیشگیری دستاوردهای زیر را به ارمغان میآورد:

کاهش احتمال شکستگی دندان‌ها ی متمایل به جلو، هدایت رشد فکی به مسیر صحیح، بهبود ظاهر کودک و افزایش اعتماد به نفس او

بهبود قرارگیری دندانها بر روی هم

رفع عادات غلط کودک هم چون مکیدن انگشت، زبان زدن به دندان‌ها و گاز گرفتن لب و گونه از داخل

رشد دندان‌های دائمی در مسیر صحیح

منبع : https://www.orthodentist.ir/


قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت