خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

استفاده از روش‌های تسریع درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال چگونه است ؟


 
قيمت 0ريال

استفاده از روش‌های تسریع درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال چگونه است ؟
استفاده از روش‌های تسریع درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال چگونه است ؟

از آنجایی که در افراد بزرگسال سن رشد به اتمام رسیده است حرکت دادن دندان‌ها و فکها زمان بیشتری نیاز دارد. روش‌های جدید ارتودنسی سریع برای کوتاه‌تر کردن درمان ارتودنسی در بزرگسالان، ابداع شده است که از جمله آنها می‌توان به درمان با لیزر کم توان و کورتیکوتومی و همچنین میکرو استئوپرفوریشن اشاره کرد که مشخص شده است درمان را کوتاه‌تر می‌کند.

در روش درمان با لیزر کم توان، نوری با فرکانس پایین مستقیماً به استخوان فک ساطع می‌شود تا تولید استئوکلاست (سلول‌هایی که ساختارهای استخوانی فک را معدنی زدایی می‌کنند) را افزایش داده و به این ترتیب حرکت دندان‌ها را تسریع نماید. این درمان درد براکت را نیز کاهش می‌دهد.

در روش کورتیکوتومی (Corticotomy ) برش‌های کوچکی در استخوان پیرامون دندان ایجاد می‌شود تا سرعت حرکت دندان را افزایش دهد. اغلب این روش همراه با پیوند استخوان (پیوند استخوان معدنی زدایی شده برای برش‌ها) در تکنیکی به نام ارتودنسی استئوژنیک تسریع شده Accelerated Osteogenic Orthodontics انجام می‌شود. مشخص شده است این کار می‌تواند طول دوره درمان را تا یک سوم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید :

میکرو استئوپرفوریشن (Micro osteoperforation) عملی مشابه کورتیکوتومی است با این تفاوت که ابزار مورد استفاده سوراخ‌های بسیار کوچک‌تری در استخوان اینجا می‌کنند. به این ترتیب تولید استئوکلاستها افزایش یافته و معدنی زدایی استخوان سخت پیرامون دندان و در نتیجه حرکت دندان افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از روشها وسیله ای به نام اکسل دنت است که با ایجاد لرزشهای کوچک باعث تسریع حرکت دندانها میشود.

منبع : http://www.orthoinfo.ir/

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت