خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

برتری سیستم سرامیکی نسبت به ارتودنسی معمولی چیست؟


 
قيمت 0ريال

برتری سیستم سرامیکی نسبت به ارتودنسی معمولی چیست؟
برتری سیستم سرامیکی نسبت به ارتودنسی معمولی چیست؟

ارتودنسی سرامیکی شاید در نگاه اول ابهتِ خاصی داشته باشد و کمی پیچیده به نظر برسد اما هیچ، تاکید می کنیم “هیچ” برتری قابل توجهی نسبت به ارتودنسی معمولی ندارد. جز اینکه، کمتر قابل مشاهده یا نسبتا نامرئی است. و کمتر کسی متوجه آن می شود. همین!

همه چیز در این سیستم دقیقا مشابه با ارتودنسی ثابت معمولی است و هدف هر دو نیز، صاف شدن دندان‌ها است. حتی جالب است اگر بدانید این روش برای صاف شدن دندان‌ها، کارایی نسبتا کمتری در مقابل ارتودنسی معمولی دارد.

ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی برای چه افرادی مناسب است؟

برای آغاز درمان با ارتودنسی سرامیکی، لزوماً قرار نیست بیماران شرایط خاص، آنچنانی یا پیچیده‌ای داشته باشند. گاهی اوقات بیمار دوست ندارد کسی متوجه شود که او، تحت درمان ارتودنسی دندان است، و از طرفی اَلاینرهای شفاف را هم نمی‌پسندد. در این شرایط، ما سیستم سرامیکی را به عنوان یکی از درمان‌های نامرئی، روی میزمان داریم. که در عین زیبایی، راحتی و عملکرد بالا، کسی متوجه آن نمی‌شود.

 البته برای حصولِ نتایجِ بهتر، ترجیح‌مان این است زمانی سیستم سرامیکی را برای بیمار انتخاب کنیم، که تمام دندان‌های دائمی او در آمده باشد. زیرا براکت‌های سرامیکی با حرکات زیاد و نیروهای پیش بینی نشده، مستعد شکسته شدن هستند. و زمانی که براکت بشکند، خود به خود این احتمال وجود دارد که طول درمان یا مدت زمان ارتودنسی بیشتر شود.

با این تفاسیر بهترین کاندیداهای دریافت این نوع ارتودنسی نوجوانان و جوانان به همراه بزرگسالان شاغلی است که دوست ندارند کسی متوجه درمانشان شود.

سیستم سرامیکی برای منظم کردن دندان‌ها، تا چه اندازه موثر است؟

ارتودنسی سرامیکی تقریباً اغلبِ مشکلاتی که بریس فلزی قادر به اصلاح آن‌ها است را برطرف می‌کند، اما محدودیت‌هایی هم دارد. به عنوان مثال، این روش برای اصلاح مال اکلوژن‌ها و ناهنجاری‌های شدید، گزینه چندان خوبی نیست.

زیرا برای درمان مشکلات شدید، نیاز به اعمال نیروی بیشتری به دندان‌ها است. و چون نیرو از سیم به براکت، سپس به دندان وارد می‌شود، ممکن است براکت تحمل نیروی زیاد را نداشته باشد و مکرراً شکسته شده و یا سیم پاره شود. بنابراین برای مشکلات شدید ارتودنسی ترجیح ما، درمان با بریس فلزی ثابت است تا سیستم سرامیکی.

مدت زمان درمان با ارتودنسی سرامیکی چقدر است؟

بریس‌های سرامیکی بسته به نوع و شدت مشکل، حدود 12 تا 18 ماه (و حتی در مواردی ممکن است تا 36 ماه) طول بکشد تا دندان‌های شما را صاف، منظم و تراز کنند. ما حتی بیماری داریم که 4 سال درمانش با این روش به درازا کشیده.

هزینه درمان ارتودنسی با براکت‌های شفاف چقدر است؟

شروع هزینه درمان با روش ارتودنسی سرامیکی از 8 میلیون تومان به ازای هر فک است. اما اگر براکت‌ها مکرراً در طول درمان بشکنند و طول درمان افزایش یابد، هزینه‌ها نیز متعاقباً افزایش خواهند یافت. برای اطلاع از تعرفه‌ها و هزینه ارتودنسی در سال 1400 روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی سریع

ارتودنسی پیشگیری 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت