خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

راهنمای پایان درمان ارتودنسی ثابت


 
قيمت 0ريال

راهنمای پایان درمان ارتودنسی ثابت
راهنمای پایان درمان ارتودنسی ثابت

پس از پایان دوره فعال درمان ارتودنسی ثابت ، دستگاهها از دهان خارج می شوند. در این زمان دندانها کمی لق بوده و لازم است در محل مورد نظر تثبیت شوند تا به حالت قبل از درمان برگشت نکنند. بنابراین یک دوره نگهداری (Retention) ضرورت دارد. نگهدارنده (Retainer) بصورت پلاک متحرک یا نگهدارنده ثابت تجویز میشود.

دوره نگهداری به معنی اتمام درمان نیست و در حفظ نتایج درمان نقش اساسی دارد. سهل انگاری و بی توجهی می تواند منجر به از دست رفتن نتایج درمان شده و حتی درمان مجدد لازم شود.

اگر دستگاه ارتودنسی دندان ثابت شما برداشته شده و قرار است به شما پلاک نگهدارنده متحرک تحویل داده شود ، ضرورت دارد حتماً در وقت تعیین شده حاضر شوید.

مدارک پایانی درمان (قالب ، رادیوگرافی و فتوگرافی) جهت بررسی نتایج درمان و تغییرات بعدی ضروری میباشد. موارد توصیه شده را تهیه نمایید تا در پرونده شما جهت بررسی بعدی موجود باشد. در صورت نقص مدارک و بروز هر گونه مشکل برای شما، رسیدگی به آن مقدور نمی باشد.

در دوره نگهداری بصورت منظم (فواصل سه ماهه یا زمانهایی که توصیه می شود) برای چک کردن دندانهای خود مراجعه نمایید.

طول دوره نگهداری و میزان استفاده از پلاک را ارتودنتیست تجویز می نماید که بسته به سن فرد و نوع ناهنجاری متفاوت است و در بعضی موارد لازم است همیشه ادامه یابد. حداقل دوره نگهداری با پلاک متحرک یکسال و با نگهدارنده ثابت چند سال می باشد که برای افراد مختلف متفاوت است.

بیشتر بخوانید :

استفاده از پلاک متحرک باید حداقل چهار ماه بصورت تمام وقت (۲۴ساعت) باشد و پلاک فقط در زمان غذا خوردن و مسواک زدن باید از دهان خارج شود. استفاده از آن فقط طبق نظر ارتودنتیست کاهش می یابد؛ هرگز بدون مشورت استفاده از پلاک را قطع نکنید. چنانچه در استفاده از پلاک مشکلی داشتید در اولین فرصت به مطب مراجعه کنید.

موقع غذا خوردن حتماً پلاک متحرک را از دهان بردارید چون علاوه بر تجمع مواد غذایی ممکن است پلاک بشکند. در ضمن جویدن غذا بدون پلاک به بازسازی بافتها و تثبیت دندانها کمک می کند. رژیم غذایی نرم دیگر لازم نیست و جویدن غذاهای سفت می تواند مفید باشد.

بعد از غذا دندانها را مسواک بزنید. پلاک را هم با مسواک تمیز نموده و با آب و صابون یا مایع ظرفشویی بشویید. بعلت سایندگی به پلاک خمیر دندان نزنید. برای ضد عفونی پلاک فقط از قرصهای مخصوص استفاده نمایید.

از پلاک خود بدقت مراقبت نمایید زیرا در صورت گم شدن یا خراب شدن آن نظم دندانهای شما بهم می خورد. از قرار دادن پلاک در معرض نور مستقیم خورشید ، حرارت و آب داغ خودداری نمایید چون موجب تغییر شکل پلاک می شود.

اگر نگهدارنده ثابت دارید اطراف سیم آن را بدقت با مسواک تمیز نمایید. برای حفظ موقعیت و نظم دندانهایتان بادقت از آن مراقبت نمایید. از گاز زدن غذاهای سفت روی آن خودداری کنید؛ چون باعث جدا شدن دندانها از آن می شود. در این صورت در اولین فرصت به ارتودنتیست مراجعه کنید.

حدود یک تا دو ماه بعد از برداشتن براکتها جهت چک کردن سلامت دندانها به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

جهت بررسی وضعیت دندانهای عقل و احتمال نیاز به خارج کردن آنها مشاوره کنید.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت