خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چه نکاتی بر تعیین هزینه ارتودنسی اثر دارد؟


 
قيمت 0ريال

چه نکاتی بر تعیین هزینه ارتودنسی اثر دارد؟
چه نکاتی بر تعیین هزینه ارتودنسی اثر دارد؟

هزینه ارتودنسی ارزان  در سال 1400 به چندین عامل بستگی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

پیچیدگی وضعیت و مشکل دندان‌های شما (یک مشکل ساده و یا وضعیت دندانی پیچیده‌ای که نیاز به کشیدن یک یا چند دندان دارد، جراحی ارتوگناتیک، مشکل دندانی که نیاز به مراجعه به چند متخصص دارد).

سن بیمار (کودک ، نوجوان، بزرگسال، در حال رشد، مشکلات پریودنتیکی و غیره). میانگین هزینه درمان بزرگ‌سالان بدون توجه به موقعیت مکانی، به طور معمول بالاتر از میانگین هزینه کودکان است.

زمان پردازش و درمان پیش بینی شده؛

نوع دستگاه‌های مورد استفاده برای ایجاد اصلاحات: "اسپیندل" (دستگاه‌های چند حلقه ای)، تکنیک زبانی، اینویزالاین، دستگاه‌های قابل جابجایی ، و غیره.

چه چیزی برطرف خواهد شد: مال اکلوژن عمده ، مشکل ساده یا پیچیده، یک قوس تنها، دندان‌های جلو ، چند دندان برای صاف کردن، فضای بسته شده و غیره (برنامه درمانی).

بیشتر بخوانید : ارتودنسی پیشگیری

انتظارات و خواسته‌های بیمار (اهداف درمان).

سایر عوامل همچنین می‌توانند بر طول مدت درمان و به طور غیرمستقیم بر هزینه درمان تأثیر بگذارند:

ماهیت درمان (برنامه درمانی): آیا یک درمان کامل انجام خواهد شد یا محدود (سازش)؟ آیا اصلاحات انجام شده بر روی کل دندان‌هاست، یا یک قوس تنها یا چند دندان انجام می‌شود (توجه داشته باشید که اغلب درمان یک قوس تنها بدون اصلاح دندان‌های قوس مخالف نیز غیرممکن است).

اهداف درمانی: حتی اگر از وسایل ارتودنسی( ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی و ...)  استفاده شود، آیا تمام اصلاحات احتمالی انجام می‌شود؟ درخواست‌ها و انتظارات بیمار چیست؟ این سوالات بر تجهیزات مورد نیاز، مدت زمان درمان و به صورت غیرمستقیم بر هزینه‌های شما تأثیر می‌گذارد. اهداف درمانی توسط ارتودنتیست و بیمار (یا والدین او) تعیین می‌شود.

آیا جراحی ارتوگناتیک بخشی از برنامه درمانی است؟

استفاده از وسایل مخصوص قبل، حین یا بعد از درمان (احتباس) مانند صفحه انسداد ، صفحه مفصلی، وسیله نگه‌دارنده خاص و غیره.

نیازهای بیمار: شخصی که مایل به استفاده یا پوشیدن انواع خاصی از دستگاه‌ها نیست ممکن است از دیگر دستگاه‌های ارتودنسی استفاده کند که به صورت مناسب بر روند درمانی وی تأثیرگذار نباشد و این ممکن است بر مدت زمان درمان تأثیر بگذارد.

در موارد پیچیده بین رشته‌ای که ممکن است چندین دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی در برنامه درمانی درگیر شوند، درخواست‌های دندان‌پزشکان و متخصصان ممکن است بر برنامه درمانی ارتودنسی، مدت و هزینه آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در صورت وجود فضاهای بزرگ، ممکن است برای برنامه ریزی برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی یا بستن آن‌ها، از کاشت دندان استفاده شود تا از تعویض ابزار ارتودنسی بعد از ایمپلنت دندان جلوگیری شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت