خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عیب های براکت سرامیکی


 
قيمت 0ريال

عیب های براکت سرامیکی
عیب های براکت سرامیکی

براکت ارتودنسی سرامیکی به دلیل جنس شکننده ای که دارند نسبت به براکت های فلزی در برابر ضربه تحمل کمتری دارند و راحت تر می شکنند. همچنین اندازه این نوع از براکت ها نسبت به نوع فلزی بزرگتر می باشد و مقداری هم تیزتر و زبرتر هستند که این امر می تواند باعث آزار شما شود، البته بعد از چند روز به آن عادت خواهید کرد.

طول درمان با براکت های سرامیکی نسبت به نوع فلزی آن، اندکی بیشتر است. به خاطر اینکه ارتودنتیست برای کاهش ریسک شکستن سرامیک ها مجبور است در طول درمان، نیروی کمتری را روی آن ها اعمال کند. همچنین به دلیل اینکه جنس این براکت های سرامیکی از مینای دندان محکم تر است، برخورد و تماس دندان ها با آن ممکن است باعث ساییدگی آن ها شود.

در ارتودنسی سرامیکی برای زیبایی کار از کش های به رنگ سفید یا شفاف استفاده می شود. و این کش ها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ دهند البته اگر زیاد چای یا قهوه مصرف نکنید، اتفاق خاصی نمی افتد. زیرا این کش ها هر یک ماه یک بار توسط ارتودنتیست تعویض می شوند.

یکی دیگر از عیب های استفاده از براکت های سرامیکی این است که برداشتن آنها از روی دندان نسبت به نوع فلزی، سخت تر و مشکل تر می باشد. زیرا جنس براکت های سرامیکی به بافت مینای دندان نزدیکتر است و به همین منظور قدرت اتصال محکمتری دارند. هزینه ارتودنسی سرامیکی نسبت به ارتودنسی معمولی نسبتاً بیشتر است چونکه در این نوع، متخصص ارتودنسی زحمت بیشتری می کشد و جلسات بیشتری را باید صرف این کار کند.

در حال حاضر، در خیلی از موارد می توان به جای براکت های فلزی از براکت های سرامیکی استفاده نمود، هرچند که استفاده از آن ها در ناهنجاری های شدید و مواردی که نیاز به جراحی فک می باشد، توصیه نمی شود. در صورت توصیه متخصص ارتودنسی دندان ، ارتودنسی سرامیکی می تواند جایگزین زیبایی برای ارتودنسی فلزی باشد.

بیشتر بخوانید :

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت