خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟


 
قيمت 0ريال

هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟
هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است یا متحرک؟

ارتودنسی دندان یکی از مهمترین شاخه های دندانپزشکی است که به اصلاح ناهنجاری ها و مشکلات تراز دندان ها و فک میپردازد. این رشته طی چند سال اخیر در سراسر جهان طرفداران و مراجعان زیادی پیدا کرده است. ارتودنسی معمولا گران است و جزء پروسه های طولانی دندانپزشکی محسوب میشود. دو دسته اصلی این درمان شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک میشود که هر دو هزینه های خاص خودشان را دارند. این مقاله را بخوانید تا بدانید که هزینه هر کدام چقدر است و اصولا هزینه ارتودنسی ثابت چه تفاوتی با قیمت ارتودنسی متحرک دارد.

ارتودنسی ثابت چیست؟

برای خواندن این مقاله لازم است که جواب سوال "ارتودنسی دندان چیست؟" را بدانید. که البته احتمالا میدانید. به هر روی، زمانی که شما مشکل عدم تراز دندان داشته باشید یا به عبارت ساده تر دندان های شما کج و ناصاف باشد لبخندتان نیز ناکامل است و زیبایی صورتتان چندان در چشم نخواهد بود. برای برطرف کردن این مشکل باید به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید. این متخصص با کمک ابزارها و دستگاه های مختلفی مشکل شما را برطرف کرده و زیبایی را به دندان ها و لبخند و در نهایت صورت شما برمیگرداند. چنانچه متخصص ارتودنسی برای اینکار از دستگاه های ثابت (که برای یک مدت طولانی باید به دندان شما متصل باشند) استفاده کند، به این معنی است که شما تحت ارتودنسی ثابت قرار گرفته اید.

هزینه ارتودنسی ثابت چقدر است؟

از آنجا که سیستم ها یا دستگاه های ارتودنسی ثابت متنوع و زیاد هستند در نتیجه هزینه ارتودنسی ثابت متغیر است و نمیتوان یک قیمت خاص برای این روش درمان ارائه کرد. با این حال هزینه ارتودنسی برای کسانی که بریس ارتودنسی فلزی معمولی دارند بسیار کم است. هزینه سایر دستگاه های ارتودنسی ثابت معمولا از بریس فلزی معمولی بیشتر است. بیشترین قیمت در این دسته درمانی برای ارتودنسی دیمون است که مزایای بسیار زیادی دارد و معمولا توسط بهترین متخصصان ارتودنسی هر  شهر صورت میگیرد.

ارتودنسی متحرک چیست؟

اگر مشکل کج بودن دندان های شما چندان زیاد و جدی نباشد متخصص ارتودنسی ترجیح میدهد که به جای ارتودنسی ثابت، دندان های شما را با دستگاه های متحرک( ارتودنسی نامرئی و...)  درمان کنند. یعنی دستگاه هایی که به راحتی روی دندان ها قرار میگیرند و آن ها را به صورت مقطعی صاف میکنند. هر وقت که شما بخواهید میتوانید آن ها را بردارید و دوباره سرجایشان بگذارید. به اینها ارتودنسی متحرک میگویند.

هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟

با توجه به اینکه سیستم های ارتودنسی نامرئی با کمک فناوری های جدید و به صورت دقیق طراحی و ساخته میشوند گرانتر از بسیاری از سیستم های ارتودنسی ثابت هستند. برای مثال هزینه درمان ارتودنسی با کمک اینویزیلاین ها حدودا 2 تا 3 میلیون تومان بیشتر از هزینه ارتودنسی ثابت فلزی است. هر کدام از مارک های دیگر نیز با توجه به اینکه برندهای خارجی هستند هزینه بالاتری دارند چون تحت تاثیر قیمت ارز هستند. هزینه این سیستم ها از 2000 تا 8000 دلار آمریکا متغیر است.

بیشتنربخوانید : ارتودنسی سریع 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت