خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

افراد سیگاری چطور باید از ایمپلنت خود مراقبت کنند؟


 
قيمت 0ريال

افراد سیگاری چطور باید از ایمپلنت خود مراقبت کنند؟
افراد سیگاری چطور باید از ایمپلنت خود مراقبت کنند؟

در صورت کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری، باید دست کم به چند نکته و توصیه زیر توجه شود:

رسیدگی بیشتر به بهداشت دهان و دندان

اگر ایمپلنت دندانی دارید و همچنان سیگار می‌کشید، باید به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث تسریع در بروز بیماری‌های لثه شود. افراد سیگاری همچنین بیشتر از سایرین مستعد پلاک دندانی هستند. بنابراین این افراد می‌بایست بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند تا به بیماری لثه و عفونت ایمپلنت دچار نشوند زیرا سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت قطعا به عفونت ایمپلنت منجر می شود.

با دنبال کردن موارد زیر می توانید به جلوگیری از عفونت و پس زدن ایمپلنت کمک کنید:

پاکسازی و تمیز کردن اطراف ایمپلنت به صورت روزانه (2 بار در روز)

مسواک زدن تمام سطوح دندانی

استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن

عدم استفاده از محصولات دندانپزشکی ساینده

یکی از آثار سیگار کشیدن ایجاد لکه و تغییر رنگ بر روی دندان‌ها به دلیل تاثیر نیکوتین و تار موجود در تنباکو است. همین امر باعث می شود سالانه تعداد زیادی از افراد سیگاری برای برطرف کردن این لکه ها و بازگرداندن رنگ طبیعی دندان ها بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان انجام دهند.

بیمارانی که سیگار می کشند و ایمپلنت دندانی دارند، معمولاً نباید بلیچینگ انجام دهند. آن ها حتی نباید از خمیردندان های سفید کننده و ساینده که منجر به وارد شدن آسیب به روکش و خود ایمپلنت می شوند استفاده کنند. این یکی از معایب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری است که نمی توانند بعد از کاشت استعمال سیگار را ترک کنند.

مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی

افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است. در طول هر جلسه ایمپلنت کاشته شده چک شده و از نظر بروز هر مشکلی ارزیابی می شود. همچنین جرمگیری دندان و تمیز کردن حرفه ای دندان ها در روال دندانپزشکی شما لحاظ خواهد شد.

ترک سیگار یا کاهش مصرف آن

بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و سلامت کلی خود انجام دهید این است که به طور کامل سیگار را ترک کنید. اینکار البته برای بسیاری از افراد آسان نیست، اما حمایت و برنامه ریزی مناسب می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان چیست ؟

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت