خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟


 
قيمت 0ريال

انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟
انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

خود ایمپلنت دندان معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود. تیتانیوم مواد استاندارد برای ساخت ایمپلنت است که چندین دهه با نتایج بسیار خوبی امتحان خود را پس داده است. اباتمنت قطعه واسطه بین ایمپلنت و دندان جدید است که نقش آن نگه داشتن دندان بر روی ایمپلنت می‌باشد. اباتمنت نیز غالباً از تیتانیوم ساخته می‌شود اما ممکن است از اباتمنت سرامیکی استفاده شود.

روکش دندان که در واقع جایگزین تاج دندان می‌شود در صورتی که برای دندانهای جلویی استفاده شود معمولاً از جنس سرامیک یا پورسلین انتخاب می‌شود. روکش دندان سرامیکی ظاهری کاملاً شبیه دندان طبیعی دارد.

در برخی موارد به خصوص در مورد دندانهای عقبی که تحت فشار زیادی قرار دارند، ممکن است از روکش پی اف ام ( اسکلت فلزی با رویه سرامیکی) و یا روکش فلزی استفاده شود تا استحکام آن افزایش پیدا کند. مسلماً استحکام و مقاومت روکش فلزی بیشتر از روکش دندان سرامیکی است و احتمال صدمه دیدن آن کمتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری چیست؟

در بعضی موارد خاص اگر شرایط استخوانی خیلی مساعد باشد میتوان بلافاصله تاج را به ریشه کاشته شده متصل کرد ولی احتمال شکست درمان تا 20% افزایش می یابد.

برای انجام این کار باید عرض و طول استخوان ایده آل باشد و تراکم استخوان هم به حدی باشد که بتوان ایمپلنت را با نیروی 60 نیوتن بست. پروتز این ایمپلنت باید کوتاه باشد که در هنگام جویدن به فیکسچر فشار وارد نشود و نیز باید از جنس کامپوزیت یا آکریل باشد.

بهتر است ایمپلنت فوری فقط برای 6 دندان قدامی انجام میشود که جنبه زیبایی دارند  و در نواحی خلفی به خاطر افزایش فشار بهتر است که اینکار انجام نشود.

بعد از مدت پنج ماه روکش موقت با روکش اصلی تعویض میشود.

شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری :

1- 6 دندان قدام بالا و یا فک پایین بصورت گروهی یا تک تک وجود حداقل 6 میلیمتر عرض استخوان

2- وجود حداقل 13 میلیمتر طول مفید استخوان

3- تیپ یک یا دو یا حداکثر 3 استخوانی ( از نظر تراکم)

4- گیر اولیه 35 الی 60 نیوتن

5- رعایت بهداشت دهان ودندان

6- عدم وجود براکسیزم ( دندان قروچه)


قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت