خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

6 روش اصلی افزایش طول عمر لمینت دندان چیست؟


 
قيمت 0ريال

6 روش اصلی افزایش طول عمر لمینت دندان چیست؟
6 روش اصلی افزایش طول عمر لمینت دندان چیست؟

اگر به درستی از دندان های لمینت شده خود مراقبت نکنید، هم دندان و هم لمینت متصل به آن با خطر آسیب دیدن مواجه خواهند شد. اما شما می توانید با دنبال کردن این روش ها میزان ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید

سعی نکنید اشیا را با دندان لمینت شده خود باز کنید یا چیزهای غیر خوراکی مانند کلاهک خودکار یا ناخن را گاز بگیرید. انجام این کار می‌تواند منجر به ایجاد به لمینت و در نهایت ترک برداشتن، لب پر شدن و یا خورد شدن لمینت شود. با انجام و یا تکرار این کارها عمر لمینت دندان به بیشتر از چند ماه هم نخواهد رسید.

استعمال دخانیات را به حداقل برسانید (مهمترین راه کار برای افزایش عمر لمینت دندان)

محصولات دخانی به راحتی می توانند موجب تغییر رنگ هر چیزی از دندان گرفته تا بافت های زنده شوند. هر نوع محصول دخانی در صورتی که بیش از اندازه استعمال شود می تواند طول عمر لمینت دندان را به شدت کاهش دهد و موجب تغییر رنگ آن نیز شود.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های تیره رنگ خودداری کنید

سس قرمز، انواع توت ها، نوشابه ها، قهوه، چای، نوشیدنی های الکلی و … همگی از عواملی هستند که معمولاً باعث ایجاد لکه های سطحی روی دندان های شما می شوند. هرچند که لمینت ها مانند مینای دندان نیستند و سخت لک می شوند، اما استفاده مداوم و بیش از حد از این خوراکی ها و نوشیدنی ها می توان روی رنگ لمینت تاثیر بگذارد. این یعنی باید مصرف این موارد را به حداقل برسانید و یا در صورت مصرفشان، بهداشت دهان و دندان را با جدیت بیشتری پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

بعد از لمینت دندان همیشه نخ دندان بکشید!

مسواک زدن که یک پای ثابت مراقبت های روزانه از دهان و دندان است. تقریبا همه مسواک می زنند اما افراد کمی در کنار مسواک، نخ دندان استفاده می کشند. افرادی که دندان هایشان لمینت شده، بهتر است جزء دسته دوم باشند. زیرا اینکار به شدت به افزایش طول عمر لمینت (مخصوصا لمینت سرامیکی دندان) کمک می کند. چرا؟

اینکار نه تنها فضای بین دندانی و بین لمینت ها را تمیز می کند، بلکه به خارج کردن ذرات ریز مواد غذایی زیر خط لثه نیز کمک می کند. این یعنی احتمال آسیب لثه یا ورم، التهاب و عفونت آن کم می شود. و خبر خوب این است که هر چه لثه سالم تر باشد سلامتی دهان و دندان شما بیشتر می شود و این موجب افزایش طول عمر لمینت دندان نیز می شود.

از گارد یا محافظ دهان استفاده کنید

گارد دهان در واقع قالب هایی هستند که روی دندان ها سوار می شوند و از آن ها محافظت می کنند. در 2 حالت بهتر است از محافظ دهان استفاده شود:

اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید و در معرض آسیب به صورت هستید

و  یا شخصی هستید که دندان قروچه دارید.

در این دو وضعیت معمولا عمر مفید لمینت دندان کم می شود مگر اینکه گارد دهان استفاده شود.  اگر حین ورزش کردن ضربه ای به صورت شما وارد شود، گارد دهان مانع از وارد شدن آسیب به دندان ها می شود زیرا فشار و نیرویی که به دندان ها وارد می شود را کاهش می دهد. در خصوص دندان قروچه نیز همین موضوع صدق می کند.

محصولات دندانپزشکی مناسبی خریداری کنید!

لمینت ها نیازی به مراقبت اضافی و بیشتر از دندان های خودمان ندارند. درست همانطور که دندان های دیگر را مسواک می زنیم و از آن ها مراقبت می کنیم، لمینت ها نیز به همین روال نیاز دارند تا طول عمر و ماندگاریشان بیشتر شود.

استفاده از یک مسواک با سری مناسب و موهای نرم، خرید خمیر دندان غیرساینده، تهیه یک دهانشویه غیر الکلی و مواردی از این دست می توانند عمر لمینت دندان شما را چند سال بیشتر کند.

منبع : دندانپزشکی دنیا دنتال

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت