خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

روش‌های کشیدن و خارج کردن دندان ها


 
قيمت 0ريال

روش‌های کشیدن و خارج کردن دندان ها
روش‌های کشیدن و خارج کردن دندان ها

در گذشته به علت رهایی از درد دندان یکی از ساده‌ترین راه‌ها کشیدن و حذف دندان بوده است و بسیاری نیز به دلیل هزینه‌های سنگین مربوط به دندان مجبور به از دست دادن دندان‌های دائمی خود شده و دچار عوارض ناشی از آن شده‌اند.

امروزه تمام تاکید و تلاش علم دندانپزشکی بر نگهداری از دندان‌ها است اما گاهی پوسیدگی دندان و بیماری لثه ممکن است کار را به جایی بکشاند که دیگر نگهداری از دندان جایز نباشد. در چنین شرایطی دندانپزشک راه اخر یعنی کشیدن دندان را به نگهداشتن و ترمیم آن ترجیح می‌دهد. کشیدن دندان در واقع به خارج کردن دندان از استخوان فک و حفره لثه می‌گویند. کشیدن دندان معمولا توسط دندانپزشک عمومی، جراح دهان و دندان یا متخصص لثه انجام می‌شود.

  • کشیدن ساده
  • جراحی

کشیدن ساده دندان

در این روش که نیازی به جراحی نیست و بعد از بی حس کردن دندان، دندانپزشک دندان را با کمک ابزاری به اسم الویتور دندان را لق می‌کند. این وسیله بافت نگهدارنده دندان را متلاشی کرده و حفره جای گیرنده دندان را بزرگتر کرده سپس دندان پزشک پس از سست شدن دندان آن را با کمک انبر درمی‌آورد.

بیشتر بخوانید :

کشیدن دندان با جراحی

در بعضی موارد برای کشیدن دندان با استفاده از کشیدن ساده امکان پذیر نیست برای همین منظور دندانپزشک مجبور به جراحی شده و با کمک جراحی دندان بیمار را می‌کشد. در صورت وجود مشکلات زیر دندان باید جراحی شود:

دندانی که کاملا از لثه بیرون نزده است.

دندانی که بزرگتر از آن است که بتوان آن را به یکباره بیرون کشید و باید خرد شود.

دندان نهفته

دندانی که از خط لثه شکسته است.

در این روش دندانپزشک برش کوچکی را روی لثه ایجاد می‌کند تا به دندان مورد نظر بهتر دسترسی داشته باشد. سپس دندان را با کمک انبر رو به عقب و جلو حرکت می‌دهد تا مقداری دندان در استخوان فک سست شود و در نهایت دندان را بیرون می‌کشد. در بعضی موارد دندانپزشک لبه‌های لثه را بخیه می‌زند که این نوع از بخیه‌ها جذبی بوده و نیاز به کشیده شدن ندارند. بیمار بعد از کشیدن دندان خونریزی دارد و با قرار دادن گازاستریل بر روی آن تا زمانی که خونریزی قطع شود کمک می‌کند.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت