خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع طلا هندی


 
قيمت 0ريال

انواع طلا هندی
انواع طلا هندی

گفتیم که طلای هندی در شهرها و مناطق مختلف طراحی و قیمت‌های متفاوتی دارد. به همین خاطر در ادامه برخی از انواع طلا هندی را به شما معرفی کرده‌ایم.

طلای ملیله‌کاری هندی (Filigree)

ملیله‌کاری، شاخه‌ای از هنر فلزکاری است که با مفتول‌های نازک نقره یا طلا انجام می‌پذیرد. این طرح در ساخت طلای هندی بسیار رایج و محبوب است به این دلیل که بسیار ظریف و زیبا ساخته می‌شود و طراحی‌های منحصر به فرد هم دارند. در این سبک از پیچاندن فلز با ظرافت زیاد به یک الگوی یا طراحی دقیق دست پیدا می‌کنند.

طلا و جواهر کُندان (Kundan)

جواهرات کندان یا جواهرات سنتی هند که از امپراطوری مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌های قیمتی طبیعی ساخته می‌شوند. سنگهای قیمتی همچون زمرد، الماس و یاقوت کبود گوهرهای رایجی هستند که در ساخت مصنوعات طلای هندی (طلای کندان) به وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مدل از طلا از چندین لایه سنگ قیمتی و فلزات گرانبها ساخته می‌شود که با ظرافت کامل به یکدیگر متصل می‌شوند.

برای اطلاعتان بد نیست بدانید که این مدل طراحی طلا در اواخر قرن ۱۶ میلادی توسط طراحان طلا و جواهر مغولی ابداع شد. آنها با تلفیق دو تکنیک مختلف، شکل جدیدی از جواهر را پدید آورند که امروزه به عنوان طلای سنتی هندی از آن یاد می‌شود. آنها در طرح خود زیورآلات سنتی را با سنگ‌های قیمتی و فلزهای گرانبها همانند طلا ترکیب کردند و نام طرحشان را نیز «کندان» گذاشتند.

بیشتر بخواندی :

جواهرات میناکاری هندی (Meenakari)

میناکاری در سبک‌های مختلف طراحی و تولید طلا و جواهر در کشور هند استفاده می‌شود. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد. جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار می‌روند.

جواهرات هندی کادا (KADA)

جواهرات هندی کادا بیشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلی هر Kada با طرح‌های گل، مانند گل مینا، پوشیده شده که آنها را بسیار خاص کرده است. در گذشته در قسمت خارجی کادا از الماس‌های تراش نخورده استفاده می‌شد که انتهای هر کادا توسط شکل‌هایی از حیوانات مانند فیل‌هایی با تنه‌های در هم آمیخته تزئین می‌شد. این جواهرات زیباترین هدیه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هدیه عروس محسوب می‌شوند.

منبع : طلای آزادی

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت