خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراحل ارتودنسی نامرئی چگونه است؟


 
قيمت 0ريال

مراحل ارتودنسی نامرئی چگونه است؟
مراحل ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ارتودنسی شفاف یا نامرئی  ابزاری است که همان نتیجه ارتودنسی فلزی قدیمی را به دست می دهد اما از معایب ارتودنسی سیمی دیگر خبری نیست. ارتودنسی نامرئی در دهان جلب توجه نمی کند و الاینر (تراز کننده)ها را می توانید به هنگام خوردن و آشامیدن و همچنین مسواک زدن درآورید. در حالی که حتی خوردن بعضی اقلام در طول دوره درمان با ارتودنسی فلزی ممنوع است. در ارتودنسی نامرئی هیچ سیم یا براکتی وجود ندارد که باعث التهاب لثه ها یا گونه شود.

تمایل دارید با عملکرد ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا شوید؟ در ادامه مراحل ارتودنسی نامرئی را از ابتدا تا رسیدن به نتیجه دلخواه توضیح می دهیم.

1.    مشاوره رایگان

قبل از آنکه تصمیم نهایی را درمورد روش درمان پزشکتان بگیرید، باید با یک متخصص ارتودنسی جلسه مشاوره رایگان بگذارید (نه یک دندانپزشک). متخصصی که انتخاب می کنید باید دانش و تجربه کافی در زمینه ارتودنسی نامرئی و الاینرهای شفاف را داشته باشد. این انتخاب شما علاوه بر برنامه درمانی و نتیجه نهایی، روی برنامه های مالیتان هم تاثیر خواهد داشت. پس برگزیدن بهترین متخصص ارتودنسی از چند لحاظ اهمیت دارد.

اگر متخصص تشخیص دهد که اینویزیلاین گزینه مناسبی برای مرتب کردن دندان های شما نیست، علی رغم علاقه تان به استفاده از الاینرهای شفاف باید از روش و ابزار دیگری کمک بگیرید. زیرا ارتودنسی نامرئی نمی تواند کاری برای ناهنجاری های شدید دندان و فک انجام دهد.

2.    چیدن برنامه درمانی

بعد از آنکه پزشکتان تشخیص داد کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی نامرئی هستید، از دندان ها عکسبرداری و قالبگیری می شود. پزشک عکس و قالب را به لابراتوار سازنده اینویزیلاین می فرستد و توضیح می دهد که دندان ها در چه جهتی و به چه میزان باید حرکت کنند. تکنسین لابراتوار اطلاعات را در کامپیوتر وارد و تصویری سه بعدی از دندان های شما ایجاد می کند. مدل رایانه ای به دست آمده تعیین کننده نوع حرکت دندان ها خواهد بود. اگر پزشک از مدل ایجاد شده راضی باشد، اجازه ساخت آن را می دهد.

توجه داشته باشید که قرار نیست همه دندان ها به یکباره تراز و مرتب شوند. متخصص ارتودنسی ابتدا برای تعدادی از آنها برنامه ریزی می کند و بعد از صاف شدن شان به سراغ باقی دندان ها می رود. درمان ارتودنسی با الاینرهای شفاف برای بزرگسالان حدود یک سال و برای کودکان به اندازه دوره درمان با ارتودنسی فلزی به طول می انجامد.

3.    ساخت الاینرهای شفاف

حدود یک ماه باید منتظر باشید تا الاینرها ساخته شده و به دستتان برسد.

4.    گذاشتن الاینرها روی دندان

پس از آنکه الاینرها آماده شدند، با شما تماس می گیرند تا به مطب بروید. اولین بار پزشک آنها را روی دندان هایتان می گذارد و به شما آموزش می دهد که چگونه الاینرها را روی دندان ها قرار دهید و بردارید. هر الاینر به مدت دو هفته استفاده می شود و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدیدی را متناسب با موقعیت جدید دندان ها تحویل می گیرید.

به هنگام خوردن، آشامیدن و مسواک زدن می توانید الاینرها را بردارید اما از طرفی باید تقریبا 22 ساعت از شبانه روز آنها را بر روی دندان ها نگه دارید. در غیر اینصورت، دندان ها طبق برنامه حرکت نکرده و پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد. به علاوه الاینرهای جدید متناسب دندان ها نخواهند بود.

5.    اصلاح نهایی

بعد از آنکه آخرین الاینرها را به مدت دو هفته استفاده کردید، ممکن است هنوز تعدادی از دندان ها به اصلاح موقعیت جزئی نیاز داشته باشند. این امر کاملا طبیعی است و نباید نگران آن باشید. برای اصلاح نهایی شاید دوباره مجبور به استفاده از ارتودنسی نامرئی شوید و یا پزشک روش دیگری را به کار بگیرد. اصلاح نهایی ممکن است یک ماه طول بکشد و یا شاید کمتر از آن. دندان های بسیاری از بیماران بعد از اتمام دوره درمان نیاز به اصلاح دارد و برای آن هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد.


6.    ثابت نگه داشتن لبخند زیبا

پس از تکمیل دوره درمان، باید از ریتینر یا نگه دارنده استفاده کنید تا به استخوان فک این فرصت را بدهید موقعیت جدید دندان ها را سفت و مستحکم کند. ریتینر به لحاظ ظاهر شبیه به اینویزیلاین است اما ضخامت و دوام بیشتری دارد. لازم نیست ریتینر را هر دو هفته عوض کنید. در ماه های اول بعد از اتمام درمان باید هر روز  از ریتینر استفاده نمایید اما پس از آن چند ساعت استفاده در هفته کافی است. چرا که دندان هایتان تا همیشه در حال حرکت خواهند بود.

بیشتر بخواندی : هزینه ارتودنسی

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت