خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

هزینه دندان مصنوعی در سال 1400 (لیست قیمت انواع دندان مصنوعی)


 
قيمت 0ريال

هزینه دندان مصنوعی در سال 1400 (لیست قیمت انواع دندان مصنوعی)
هزینه دندان مصنوعی در سال 1400 (لیست قیمت انواع دندان مصنوعی)

قیمت دندان مصنوعی بسته به نوع، جنس، تعداد جلسات و سایر فاکتورهای مهم دیگر متغییر بوده و از 1 میلیون تومان شروع می شود. این هزینه می تواند به بالا 35 میلیون تومان نیز کشیده شود. پیش از آن می توانید برای آشنایی با پروتزهای دندانی بر روی “پروتز دندان چیست” کلیک کنید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یک نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشکی و پزشکی مواد و ابزارهایی هستند که جایگزین عضو از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. در اینجا زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود با کمک پروتز دندان مصنوعی که با نام دنچر نیز شناخته می شود، می توان آن دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

انواع دندان مصنوعی کدامند؟

پروتزهای دنچر کلا به دو دسته کامل و تکه ای تقسیم می شوند. همچنین در یک دسته بندی دیگر آن را به ثابت و متحرک تقسیم بندی می کنند. پروتزهای ثابت آن هایی هستند که به فک متصل می شوند و قابل جابجا شدن نیستند و پروتزهای متحرک آن هایی هستند که هر وقت شخص بخواهد، می توان آن ها را بردارد.

دندان مصنوعی کامل

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد می توان به کمک پروتز دندان مصنوعی کامل آن ها را جایگزین کنید. برای هر فک می توان یک دست کامل از دندان ها را سفارش داد. قیمت دندان دنچر کامل بیشتر از سایر انواع پروتزهای دندانی است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزینه و قیمت دندان مصنوعی ثابت مطابق جدول ابتدای صفحه به بالای 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید اما قیمت پروتز متحرک آن می تواند به طور میانگین 10 میلیون تومان باشد.

دندان مصنوعی پارسیل یا تکه ای

اگر تنها 1 یا تعداد کمی از دندان ها از دست رفته باشد می توان از ایمپلنت دندان و یا حتی بریج دندان برای جایگزین کردن آن ها استفاده کرد. با این حال هزینه ایمپلنت دندان و بریج بالا است و ممکن است گزینه های مقرون به صرفه ای نباشند.

در چنین شرایطی ما پروتز دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل را پیشنهاد می کنیم. آن ها انواع مختلفی دارند و برای شرایط و  سلیقه های مختلف کاملا مناسب هستند. هزینه و قیمت دندان مصنوعی تکه ای نسبتا مناسب بوده و معمولا کمتر از قیمت دندان مصنوعی ثابت و حتی کامل است.

دندان مصنوعی آکریلیکی

پروتز یا دنچر های آکریلیکی رایج ترین پروتزهای دندان مصنوعی هستند. آن ها از جنس پلاستیک نسبتا ضخیمی هستند که قابلیت انعطاف نیز ندارند. به جهت اینکه به دندان های مجاور متصل شوند، ممکن است قلاب های آکریلیکی ضخیم و یا حتی فلزی داشته باشند.

دندان مصنوعی ژله ای

اگر دوست ندارید پایه (بخش لثه مانند) پروتزتان آکریلیکی و سفت و سخت باشد می توانید به دندان مصنوعی ژله ای فکر کنید. آن ها از جنس نایلیون وو پلاستیک های بسیار نرم دیگر هستند. به همین جهت به راحتی قابل انعطاف هستند. به هیچ عنوان در ساختار آن ها فلزی استفاده نشده و معمولا هیچ درد و حساسیت لثه ای نیز ایجاد نمی کنند. با وجود این همه مزایا هزینه و قیمت دندان مصنوعی ژله ای از بسیاری پروتزهای دیگر کمتر است.

دندان مصنوعی بیس فلزی

برخلاف دو نمونه پروتز تکه ای دیگر، ما یک سری پروتز دندان مصنوعی داریم که ترکیبی از فلز و آکریلیک یا مواد دیگر هستند. بیس اصلی این پروتزها آلیاژ کروم و کبالت است. آن ها زمانی استفاده می شوند که تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند. با توجه به بکار رفتن فلز در ساختار آن ها، قیمت دندان مصنوعی کروم و کبالت بیشتر از سایر دندان مصنوعی های تکه ای است.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت