خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آموزش مسواک زدن به کودکان با چند روش جالب و تضمینی


 
قيمت 0ريال

آموزش مسواک زدن به کودکان با چند روش جالب و تضمینی
آموزش مسواک زدن به کودکان با چند روش جالب و تضمینی

محافظت از دندان کودکان بسیار مهم است. مراقبت از دندان های کودکان کمک می کند تا دندان های شیری سالم بمانند و همین امر در رشد صحیح دندانهای دائمی بسیار موثر است. بهترین راه برای مراقبت از دندان کودکان آموزش عادات صحیح برای بهداشت دهان و دندان از جمله آموزش مسواک زدن است. با این حال، برای شروع عادت های بهداشت دهان می تواند برای فرزندانتان دشوار باشد. بهترین راه برای آموزش کودکان زدن مسواک زدن این است که هر روز مسواک زدن را به عنوان یک کار گروهی انجام دهید. در این مقاله روش هایی برای تسهیل این کار توضیح داده شده است.

چرا باید مسواک زدن کودکان را خیلی زود شروع کرد؟

بسیاری از والدین بر این باور نادرست هستند که کودکان نیازی به مراقبت از دندان های خود را ندارند؛ چرا که این دندان ها با دندانهای دائمی در آینده جایگزین می شوند. با این حال، دندان های کودک می تواند تاثیر زیادی بر روی نحوه غذا خوردن کودک، جویدن و صحبت کردن داشته باشد و حتی می تواند بر چگونگی رشد دندان های دائمی نیز تأثیر داشته باشد. بنابراین مسواک زدن کودکان چه زمانی که دندان شیری دارند و چه زمانی که دندان دائمی دارند همیشه مهم بوده و هست.

هنگامی که کودکان می بینند والدین آنها نگرش مثبت نسبت به بهداشت دهان و دندان دارند، نگرش آنها نیز مثبت می شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه ی مراقبت از دهان و دندان ، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان کودکان به مقاله دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید :

چگونه به کودکان کمک کنیم تا اهمیت مسواک زدن را درک کند؟

اینکه به کودک خود بفهمانید همین دو دقیقه مسواک زدن در طول روز چقدر می تواند برای او مفید باشد  کار ساده ای نیست. اغلب بچه ها نمی خواهند دندان های خود را مسواک بزنند زیرا نمی دانند چرا مهم است و چرا باید چنین کاری انجام دهند. یکی از راه های کمک به فرزندتان برای اینکه هر روز دندان های خود را مسواک بزند این است که بداند مسواک زدن چه اهمیتی دارد.

شما می توانید برای درک اهمیت مسواک زدن کودکان، به آنها توضیح دهید که غذا می تواند در بین دندان هایش گیر بی افتد و اگر از طریق مسواک زدن و نخ دندان تمیز نشود باعث آسیب رساندن به دندان ها (احتمالا حفره ها) شود.

از آنجایی آموزش مسواک زدن و ایجاد عادت کمی زمانبر است. همراه با آموزش می توانید از روش های فلوراید تراپی دندان کودکان هم استفاده کنید تا مینای دندان تقویت شده و از پوسیدگی دندان پیشگیری و یا روند پوسیدگی کند شود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت