خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

شیب بندی استخر


 
قيمت 0ريال

شیب بندی استخر
شیب بندی استخر

در ساخت استخر باید توجه داشت که شیب بندی استخر به گونه ای تنظیم گردد که آب درون استخر هنگام تخلیه به یک نقطه در کف استخر هدایت شود .

عدم رعایت این نکته میتواند موجب خسارات ناشی از تخلیه ناکافی آب استخر گردد . یکی از بزرگترین مشکلات عدم تخلیه آب باران و برف در فصل یخ بندان می باشد .

در صورتی که شیب بندی مناسب برای کف استخر در نظر گرفته نشده باشد آب برف و باران در طول فصل زمستان در کف استخر باقی مانده و طی سیکل های متناوب برودتی منجمد میشود و عملا کارائی سیستم عایق کاری استخر را مختل می سازد .

یکی دیگر از معضلات عدم تخلیه آب استخر ، به جا ماندن رسوبات و جلبک های معلق در کف استخر می باشد . این رسوبات که حاوی مواد قلیایی و اسیدی می باشند به مرور زمان در بافت رنگ استخرنفوذ کرده و پس از مدتی مشاهده خواهد شد که رنگ استخری دچار پوسته و تبله می شود .

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر

عدم توجه به شیب بندی استخر در شرایط فنی حاد نیز منجر به شکست کل سازه هیدرولیکی و تنش های متناوب سازه هیدرولیکی میشود . نفوذ آب به علت تخلخل سیستم آب بندی استخر به درون دیواره هل و کف استخر منجر به آسیب دیدگی آرماتورهای درون بتن شده و عمل اکسیداسیون بسیار سریعی انجام خواهد گرفت که در سریع ترین زمان باعث جداسازی آرماتور از بتن خواهد گردید و شدیدا سلامت سازه هیدرولیکی را با مخاطره مواجه میسازد .

سیستم آب بندی استخر عملا در مقابل تنش های شدید که منجر به شکست اساسی سازه استخر شود مقاومت ننموده و نهایتا هزینه های گزافی برای بازسازی استخر و تعمیرات ضمنی آن بوجود خواهد آمد . شیب بندی استخر یکی از مراحل مهم در ساخت استخر         می باشد که می توان با رعایت اصول فنی و استفاده از متریال های مناسب از بروز مشکلات بعدی جلوگیری بعمل آورد .

منبع : https://www.tomestakhr.com/

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت